Gå til innhold

Hvordan er det nå igjen med tvillinggener?


nr 2 på gang i mai

Anbefalte innlegg

Mannen min har 3 sett tvillinger i familien, er det sånn at de ofte hopper over en generasjon , eller to? Uh vil helst bare ha en kjenner jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I min familie fikk både farmor og hennes datter tvillinger. Men har også hørt det der om å hoppe over ett ledd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toeggede tvillinger er bare arvelig fra mors side. Dvs at det må være toeggede tvillinger på din side for at det skal kunne være arvelig. (At din svigermor "slipper" flere enn ett egg av gangen vil jo ikke kunne påvirke din evne til å slippe flere egg).

 

Når det gjelder eneggede så sies det vel at det ikke er like arvelig som toeggede, men man ser jo at det forekommer oftere i noen familier uten å vite hvorfor.

 

Forresten så har også jeg hørt at tvillinger "hopper" over et ledd.

 

Onklene til mannen min er tvillinger (eneggede tror jeg), og han ene av de har fått toeggede tvillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ok.. trodde det var noe som lå i familien, de fleste tvillingfamiliene jeg kjenner har flere tvillinger i familien, men for all del, var jo akkurat ett sånt svar jeg ønket meg:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha Keisere, dette må du ikke ta feil på!! Likte svaret til deg Stinen, var jo logisk, og da ikke så saannsynlig med tvillinger da jeg ikke har noen i familien.. Mye man skal gruble på en lørdagskveld, takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...