Gå til innhold

Glattstrikket bukse ti str 4-5 år, noen som kan hjelpe???


♂ 06+sept.pie = Ferdig!

Anbefalte innlegg

Jeg er nettopp ferdig med en glattstrikket bukse strikket på 3,5 pinner. Nå viser det seg at jeg nok strikker stramt og at buksen er lovlig stram for å si det sånn, spes beina.

 

Jeg er ikke god til å regne om oppskrifter og å være kreativ, jeg MÅ følge en oppskrift.

 

Noen som har en god oppskrift på glattstrikket bukse hvor maske antall fremgår, øking med hvor mange, osv osv????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar!

 

Så denne buksa som jeg har strikket som passer med et nødskrik, men ser mer ut som tights. Dersom jeg følger samme oppskrift m maskeantall osv, men går opp til 4,5 i stedet for 3,5 bruke samme garntype, så bør den passe fint tror du???

 

Begynner å få det litt travelt med å få ferdig ei bukse som faktisk passer, denne høsten kommer jo før en får snudd seg her i Trøndelag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERT!!!! Tusen takk for svar mphs, da må jeg handle garn i morgen ;o) Eller..... hmmm, vurdere 123knit.com. Da får jeg handlet i dag ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ikke denne gangen.

 

Men de har mye annen fin ull og som jeg ser anbefalt på diverse strikkeblogger slik at jeg prøver meg med bukse i Peruvian Highlander tror jeg det heter. Den lokale garnsjappa er riiimelig dyyyr for å si det sånn. Kjøpte litt lammeull og da, har lyst til å prøve ut diverse nøstebarn oppskrifter så da er det kjekt å ha litt nøytrale farger liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...