Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre? Hvordna forholde meg til svigermor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hjelp! Jeg har nå, etter 8år, innsett og virkelig fått høre at min svigermor faktisk er psykopat. Hun har alltid undret meg, og hun har hatt episoder der hun har kommet til hjemmet vårt (når hun vet at min samboer er på jobb) å skjeller meg huden full - av ingen grunn/småting.

 

Hennes oppfattelse av andre og hvordan verden fungerer er helt merkelig. Hun missforstår alle, og vrir om på ting. En gang sa hun til meg (etter min samboer og jeg hadde diskutert litt, og hun "kom til unnsettning" å skulle forsvare sønnen sin) at hun lagde seg forestillinger av det hun oppfattet.

 

For et par uker siden kom hun igjen å skjelte meg ut, men denne gangen forran min datter OG min svigerinne på 19år. Hun hadde fulgt etter min svogerinne som skulle hente meg og min datter, "stalket" henne, og raste ut av bilen å satte igang. Jeg fikk ikke tak på hva dette dreide seg om, men hun mente at jeg hadde løyet for henne osv, noe som over hode ikke stemmer.

Endelig hadde jeg et vitne, selv om det ble en stakkars skjelven svigerinne som sto der å gråt etter moren hadde brutalt skjelt meg ut - ikke latt meg komme til ordet - å satt seg i bilen å dratt. Før hun satte seg i bilen fikk jeg høre hvor mye jeg hatet henne og hvor meggete jeg liksom synes hun var. - Ikke aner jeg hvor det kom fra, ikke min munn hvertfall.

 

I det siste har hun stalket meg, det er helt forferdelig. Hun ringer meg 10 ganger hver dag å spør og graver om uvesentlige ting. Hva jeg skal, når min samboer er ferdig på jobb osv. ALDRI spør hun hvordan det står til.

 

Både min far, mor og venninnder sier hun har psykopatiske trekk. Nå har det gått opp for meg at hun ikke er god i hodet, men hvordan skal jeg forholde meg til en som er slik?

 

Ps, jeg har aldri gjort henne noen ting, annet enn å skjelve i knærne hver gang hun er i nærheten. Jeg har vært ydmyk og hyggelig hele veien, hun har aldri hatt en grunn til å misslike meg. Min samboer vil ikke ha kontakt med sin mor.

 

Hjeeelllp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis din samboer ikke vil ha kontakt bør du gjøre alt du kan for å unngå kontakt. Ikke ta tlf hvis hun ringer, ikke lukk opp når hun ringer på. Si at dette er mellom mor og sønn og at du ikke for noen pris vil blandes inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...