Gå til innhold

Kan man få positiv test i uke 3?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Venninnen min fortalte meg idag hun er gravid, 3 uker +2 eller noe på vei, og hun fikk positiv gravidtest. Kan vel ikke stemme?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig kan det stemme, de nyeste testene reagerer på selv veldig små mengder av svangerskapshormoner (eller hva det er de måler i urinen). Det står på testene at du kan teste 4-5 dager før forventet mens, om hun i tillegg hadde eggeløsning en dage eller to før hun pleier kan testen fint være positiv.

 

Selv var jeg gørrkvalm og elendig allerede fra uke 3, visste godt at jeg var gravid lenge før jeg testet et par dager før forventet mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ahh okei.. Trodde man ikke kunne teste før man ventet mensen, føler meg fæl her nå da. Trodde ikke helt på henne, spurte om hun ikke var sikker på hun var lengre på vei.. Sa hun hadde symptomer også, lo litt for man kan vel ikke bli kvalm så tidlig...Huf.. dårlig venninne jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kiip du er da. Lo litt av henne fordi hun hadde symptomer??

 

 

Jeg testet tidlig i uke 3. Jeg VISSTE at jeg var gravid når jeg testet. Kjente det på meg. Hadde ømme bryster, småkvalm osv. Jeg er lenger på vei enn om man regner "vanlig" fra første dag i siste mens. Det er fordi jeg har korte sykluser. Kanskje derfor jeg var så kort på vei når jeg testet også? Vet ikke. Uansett hadde jeg blitt skuffet om jeg betrodde meg tidlig til min beste venninne og hun lo av meg og ikke trodde helt på det jeg sa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...