Gå til innhold

Babyen min...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

sover hele dagen, og er våken hele natta. Hva skal jeg gjøre? Han er bare 11 dager gammel. Han sover hele dagen, men etter siste matinntak og stell før vi legger oss da blir han lys våken, og ligger bare å ynker seg og sutrer liksom hele natta. Det blir null søvn på meg.

Han har sikkert snudd døgnet helt. Noen forslag om hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gjøre klar forskjell på natt og dag ved å la ungen sove i lyst rom på dagtid og ha kveldstell og på med pysj og ligge på mørkt rom om natten.

 

prøve å holde ungen litt våken på dagtid og ikke bare sove...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er de fleste babyer. Leste en plass (en seriøs side) at det var helt normalt å TENKE at man vil slenge babyen sin i veggen når det er som værst. Det sier litt om hvor frustrerende de våkennettene kan være. Aner ikke hvor mange ganger jeg sa til samboeren min på natten at vi ikke skulle ha flere barn. De må styre døgnet selv, og sove og spise når de selv vil. Uten at vi kan gjøre noe særlig med det. Når de er så små.

Men det blir bedre, etterhvert får de en døgnrytme som passer mer inn med din :) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør det. Tar stell med vask og pysj, legger han opp på mørkt rom. Sover i stua på dagtid. Umulig å prøve å holde han litt våken på dagtid når han er så liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Ynker og sutring er kanskje luftsmerter, og ikke at han har snudd døgnet.. Spiser du noe han får luft av i løpet av dagen? melkeprodukter, kullsyre, løk, koffein, kål osv..

Hvor lenge sover han om gangen på dagen? Kanskje prøve å ikke la det gå altfor lang tid. (Over 3timer) Er normalt at spedbarn sover 1-3timer mellom hvert måltid, så litt søvn skal han jo ha.. :) men er og normalt at de våkner mange ganger for mat på natten og, er ganske få barn som sover natten igjennom når de er så små..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umulig var vel å ta litt hardt i kanskje...tenker så klart ikke på å holde våken i timesvis da....det funket iallefall med min, vi fikk snudd døgnet.

 

men lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener ikke at han skal sove natten igjennom. Men at han skal sove litt. Han er våken så si hele natten.

Hvis det hadde vært noe jeg hadde spist, så hadde han sikkert vært urolig på dagtid også? Ikke kun på natten. På dagen er han veldig fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære HI,

du må for all del IKKE holde babyen våken på dagtid for å få h*n til å sove på natten. Babyer skiller ikke ut hormonet melantonin før de er over 3 mnd. Det er det hormonet som gjør oss trøtte. Så å holde en stakkars liten baby våken på dagtid gjør bare vondt verre.

 

Prøv å lag rutiner, at dere bader og tar på pysj på kvelden og har lyset dempet og rolig.

Hadde jeg vært deg ville jeg egentlig bare følgt babyens døgnrytme.. den endrer sge til slutt skal du se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...