Gå til innhold

Syns du dette er å ha god eller dårlig råd?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når alle faste utgifter er betalt har jeg 11.000 kr til disposisjon. Familien består av to voksne og to barn. For mine 11.000 betaler jeg ca halvparten av maten og klærne vi trenger, og resten kan jeg bruke til deg jeg vil. Før lønn er jeg alltid blakk, men i utgangspunktet syns jeg 11.000 høres ok ut. Kanskje det er disponeringen det er no i veien med:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har 11000.- pr. mnd å bruke på mat og klær synes jeg du har god råd jeg! Vi er også 2 voksne og 2 barn, men har ikke så mye igjen etter at alt er betalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir forsåvidt ikke tomtpå vår heller, for mannen min har mye mer (som han sparer til oss på felles konto). Til forbruk bruker han mindre enn meg (mer økonomisk). Skulle ønske jeg hadde hatt mer til å bruke på klær og morro til meg selv,)

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde sikkert vært moro (ikke morro) å ha mye penger til å sløse vekk. Nå har det seg slik at du er voksen og sikkert klarer å se at man må sette tæring etter næring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her sitter jeg igjen med 1800 etter at det faste er betalt, så synes igrunn ikke du har dårlig råd nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si du har god råd jeg!

Vi er 3 i fam. og når jeg har betalt min del av utgiftene har jeg 3500 kr igjen til sparing,mat, klær, bensin osv. Gubben har noen tusenlapper mer en meg i mnd da..

 

Som nevnt over her så hadde du nok hatt en del igjen om du setter opp et budsjett og følger det. =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har 5500 i mnd å bruke på klær og moro til deg selv og synes det er lite? Du tuller, sant?

 

Dere har knallgod råd om du har råd til å "sløse bort" så mye penger på deg selv i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel ca 20.000 igjen etter faste utgifter er betalt. Vi bruker ca 8.000 på mat (økologisk og uten karbo, dyrt i lengda). Vi har alltid penger igjen før lønning, sparer vel 5.000 hver måned, men jeg syns slett ikke vi har spesielt god råd. Blir nok påvirket at vi har mange venner som jobber i oljenæringen som rett og slett tjener rått. Vi snakker langt over millionen, hver av partnere vel å merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når våre faste utgifter er betalt sitter vi igjen med ca 20 000 kr. Dette bruker vi til mat, klær og det vi ellers trenger. Synes vi har god råd, så jeg skjønner ikke hvorfor du skal ha dårlig råd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes dette er mye jeg! Det siste halve året har jeg hatt 9000 i inntekt tilsammen i måneden! Skal sies at jeg er student da... og nå i høst har jeg ikke fått meg noen ekstrajobb (enda) og vet ikke helt hvordan jeg skal klare meg på 6000 i måneden! Og nei, jeg har ikke foreldre jeg kan spørre etter penger eller leve på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeghar 9000 kr i md ( dagpenger atm) og betaler halve husleia, bhg regning og litt mat. Og det går greit, siden vi er to. Synes 11 000 høres mye ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...