Gå til innhold

Farvel eneboligdrømmen min, jeg har grodd fast!


Gjest

Anbefalte innlegg

Har vært på enebolig-jakt i to år nå. I mellomtiden har vi grodd fast her vi bor, og her fins ingen eneboliger vi har råd til. For hver dag som går blir det vanskeliger og vanskeliger å skulle forestille seg å flytte herfra. Så min skjebne er nok å bo på 125 kvm resten av min tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilket egentlig er nokså mange kvadratmeter. Du kan jo vinne i lotto en dag (hvilket oftest skjer med halvalkoholiserte 70-åringer) og få boligdrømmen din realisert da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,det er de som påstår at når du slutter å ønske noe så kommer det rekende på ei fjøl:-)

Det er godt å være tilfreds med det man har.Plutselig en dag dukker "det perfekte " opp. Ikke glem å titte selv om du har grodd fast:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vinterbrud

Jeg drømmer egentlig om rekkehus,men har som deg grodd fast i leiligheten min,Vi bor på ca 60 kvm da,to soverom,og den er veldig sentral i forhold til venner og butikk/buss.

Vi blir nok boende her i mange år til,tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan skje så fort. Og livet få en helt annen vending. Kanskje en dag vil boligdrømmen stå der foran deg. Man knytter jo gode bånd i form av minner og lærer å sette pris på det rundt oss. Du får se på det som en bonus at du har slått røtter og har tilhørlighet et sted, selv om det ikke var det som var ditt utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke mulig og bygge ut boligen dere allerede bor i da?

Uansett, godt mulig det ikke er meningen dere skal flytte fra nabolaget!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne sikkert had større og flottere hus vi også, men jeg trivest her jeg bor. Helt uaktuelt å bruke større andel av lønna på lån også, liker å leve uten å bekymre oss om penger.

Har sett endel brenne seg på å kjøpe store flotte hus, problemet blir den dagen en av dem enten mister jobben eller de blir skillt, ikke har de had råd til å spare vedsiden av pga huslånet, og ingen av dem har den minste mulighet til å sitte med boligen alene.

Hvis det verste skulle skje her så har jeg råd til å sitte med både hus og bil alene i det minste.

Huset er på 125kvm, tror ikke jeg hadde orket å vaske noe større heller.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

125 kvm er ganske grei plass det med mindre dere planlegger en 5-6 unger til. Eller kanskje jeg bare er litt misunnelig. Vi har grodd fast på 75 kvm ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bygge på slik at vi tilsammen får 140 kvm (mer får vi ikke bygge). Jeg har lyst på et hus på ca 180 kvm. Men det er nok ikke meningen nei;/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nok ikke grodd fast, men har egentlig ikke lyst til å investere i større bolig, mest fordi det gjør det vanskeligere å få solgt den dagen vi ønsker å flytte på oss. Har 149 kvm nå (vi er fire i familien), og jeg kunne egentlig tenkt meg alt på en flate + et soverom til (men ikke nødvendigvis flere kvadratmeter, bare en litt annen organisering av dem vi har). Vi har råd til et relativt mye større hus, men før jeg kjøpte det skulle jeg nok vite ganske sikkert at det var her jeg ønsket å bo resten av livet. Vi har bodd på 70 kvm også, midt i Oslo, og det gikk egentlig helt greit. Man gjør andre ting på andre steder, bare, og lagrer ting i boder i fellesrom (loft og kjeller) i steden for inne i leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi har bygd, og har tatt både høyde for om en av oss mister jobben og (ille å tenke slik, men) om en av oss går bort. vi klarer også en rente på 8 %. klarer fint å spare ved siden av i normale tider, alt handler om å holde budsjett. begge er i jobb.

 

vasking er selvfølgelig, som vedlikehold, en større jobb ved et større boareal

 

ikke gi opp drømmen!!!!!

 

beste jeg vet er når mannen min og jeg sitter i flere timer på søndag og drømmer om alt vi skal og ikke skal:-) det er der det begynner.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et barn i en leilighet på 70kvm. Kunne GODT tenke meg litt større plass altså. Som feks 2-3 soverom. Og litt større stue. Og jeg har lyst på mitt eget hus, med hage som jeg kan trær og busker og bær. Men det er bare en drøm. Blir vel til at vi om noen år kjøper en større leilighet eller rekkehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, typisk nordmenn! Vi elsker og oppusse og forventer stooooor plass i forhold til familiestørrelsen.

Vi er 4 personer og bor og på samme størrelse som deg, nå kommer 5. person om ca 7 mnd og da må vi flytte eldstemann i kjellerstua. Men sånn får det bare bli! vi har ikke råd til mer.

 

Hvis dere kunne bygge ut til 140 kvm skiller jo det bare 40 kvm til "drømmen" din. Det er jo ingen ting i det store og hele.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det på akkurat samme måte som deg, bortsett fra at vi bor på 100 kvm og to soverom. Jeg elsker området, har bodd her i fem år (litt over ett år i denne leiligheten), ungene stortrives på skolen og i barnehagen og det er rett og slett perfekt for barnefamilier. Jeg blir dårlig av tanken på å rive de vekk herfra, men enebolig er så og så komplett umulig. Man er heldig om man får en til 3 mill, og da følger oppussing og muligens renovering med i prisen...

 

Sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...