Gå til innhold

Om ikke å ha barnet sittende i sportsdel før hun kan sitte selv


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Betyr det sittende rett opp og ned, eller med ryggdelen halvveis lagt ned.

Barnet mitt kan ikke sitte selv, hun er bare 5 mnd. Men tok i bruk sportsdelen i dag, med ryggen helt ned. Men hun sitter da i vippestol når hun skal spise hjemme, i armene våre når vi koser med ryggen bøyd, og i bilsete med ryggen bøyd. Er det helt fy-fy å han hun sittende når hun skal spise f.eks i vogna når vi er ute. Eller ha det på det nest nederste hakket hvis hun vil se litt. Eller må hun ligge helt nede helt til hun kan sitte selv?

Det er jo støtte i ryggen når den er delvis lagt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge belastningen på ryggen blir den samme som i vippestol ol og den ikke blir brukt masse om gangen,da sa fysioterapauten på hs det var ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenkte jo sånn at hun ligger, bare med en liten heving i ryggen. Det kan vel ikke være kjempe belastning det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å gjøre det samme med datteren min på 5 mnd. Hun hater å ligge i bagen. For hun er så nysgjerrig, så når vi er ute så ender det bare med at jeg bærer rundt på henne. Og det blir fryktelig tungt for meg.

 

Hun er veldig sterk i ryggen. Men ser jo at de anbefaler å vente til de kan sitte selv.. så jeg er veldig usikker..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo forskjell på å ha hun liggende nesten helt nede, enn å ha hun nærmest sittende på det øverste hakket. Er det ikke? Ser jo mange som har små babyer i sportsdel før de kan sitte selv. Også er det de som støtter opp med dyna i bagen lenge før de kan sitte selv. Det har jeg ikke gjort da.

Men jenta mi ligger jo med ryggen oppå magen min, enda mere "skrått" enn hun hadde ligget i sportsdelen. Og hun "sitter" jo på fanget innimellom. Kan ikke ha hun liggende på gulvet helt i vater heeeele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,det magiske ordet er vel uansett å begrense det. Så lenge det blir isteden for bilstol,vippestol eller sete i handlekurv så må det jo være hipp som happ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er sånn jeg tenker også. F.eks når vi er ute og hun skal spise. Litt slitsomt å ha hu "sittende" på fanget eller liggende i vogna å spise fruktmosen sin.

Men når begynner egentlig de små å sitte selv? Og menes det med at de setter seg opp selv, eller sitter uten støtte selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 8-9 mnd tror jeg. Sikkert mange som sitter før og etter detg også-

jeg tror det menes at de kan sitte uten støtte selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller helst kunne jeg ønske jeg kunne bruke bagen enda. Hu har ikke mange cm å gå på og hun ligger og sparker i enden, da var det på tide å bytte. Det er liksom end of an era. Der var bitte-lille-baby tiden over. Må bruke den en siste gang, for å si adjø :) hehe, akkurat som med baby klærne i strl 50. Trist å pakke bort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha, det samme tenker jeg hi. de har blitt så store nå :/

grugleder meg til å bytte til sportsdel .hmm. hilsen hun andre med 5 mnd baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...