Gå til innhold

Kan vi søke barnehageplass to år frem i tid?


Vicky 83

Anbefalte innlegg

Vi har en liten gutt på tre mnd. som vi ønsker at skal begynne i barnehage i august 2012, da er han to år. Kan vi søke plass nå og sette oss på venteliste?

 

Noen som vet om det er vanskeligere å få plass til en toåring enn en ettåring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere kan helt sikkert søke, men når jeg søkte inn min mini, da hadde jeg akkurat fått pers.nr, til plass i januar neste år, fikk jeg beskjed om at søknader så langt fram i tid ikke vil bli behandlet før 2 mnd før ønsket startdato.(Kommunal bhg) Så da får vi bare vente og se om pjokken får plass når permisjonen min er over, eller om vi må vente til høsten neste år....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk dette er litt forskjellig fra kommune til kommune..

 

Her vi bor nullstilles alt en gang i året og da må alle søke på nytt, det går altså ikke ann å stå på venteliste i 1 år. Søknadsfristen for hovedopptaket er i mars og det spiller ingen rolle om man også søkte året før.

 

Det er ikkke vanskeligere å få plass til en 2-åring, de som har fyller 1 år før september søknadsåret går foran de som ikke er året enda, men det spiller ingen rolle om ungen er 1 eller 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Trondheim kan du ikke gjøre det. Her slettes alle søknader 31.12, så må du søke på nytt igjen når de åpner i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss nullstilles det ved hovedopptak.

Selv de som har hatt søknad inne for fortløpende plass gjennom året må det. Vi hadde inne søknad om bytte av bhg fortløpende (altså, når det skulle bli plass i ønsket bhg) Vi måtte også søke på nytt.

Er vell for å holde søkermassen fersk. Utover det har de jo inntaksregler de må forholde seg til uansett.

 

Det er vell bare de færreste plassene det ikke finnes plasser til alle i dag? Vi hører jo aldri om steder hvor det ikke er mulig å få plass i bhg?

Mens vi stadig hører om folk som ikke har fått plass i ønsket bhg, men, ikke alle kan få plass i samme bhg. (Det de får trøste seg med da er jo at de stiller bedre når de søker om bytte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...