Gå til innhold

Hvor lenge etter fødselen bør man vente med sex når man er sydd?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som har erfaring i forhold til det? Kan man ha sex igjen når det har sluttet å blø eller bør man vente de anbefalte seks ukene? Er det forskjell på hvor lenge man bør vente når man er sydd og ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det kjennes greit er det vel greit. Men man MÅ bruke kondom de første 6 ukene eller til renselsen er ferdig om den varer lenger enn 6 uker pga infeksjonsfare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av egen erfaring ventet vi rundt 4-5 uker. Stingene er ØMME!!!! Er nok veldig individuellt det der. Husker jeg sa til sambo at i kveld ville jeg prøve å ha sex igjen men han måtte være VEEEELDIG forsiktig"! *Ble jo super-happy han å litt for ivrig. Endte med et støt mot stingene som gikk litt opp igjen å jeg hylte av smerte. Så mitt råd er vent lenge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt sex etter 4 uker etter alle 3 fødslene, helt problemfritt (MED kondom!!)! :))

 

Men tro meg; dette kjenner du selv !! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rådet fra helsevesenet har vel alltid vært seks uker. Hvorfor ikke holde seg til det? Det er vel en grunn til at de anbefaler akkurat det, tror du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med 6 uker er ene og alene pga infeksjonsfaren, og gjelder UTEN kondom! Så det at man ikke kan ha sex i det hele tatt før 6 uker er tull og tøys!

 

Både min jordmor, de på barsel og helsesøster sa at så lenge man har sex med kondom, er det ingen fare, da kan man ha sex når man har lyst. Og hos noen slutter renselsen dessuten før 6 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...