Gå til innhold

Allergisk mot plaster, finnes det alternativer?


BEA-77

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det finnes en slags bandasje som kan klippes i og som fester seg i seg selv på en måte! Husker ikke hva det heter men TROR det er merket Snøg.

 

Jeg reagerer på limet i noen av plastrene men ikke alle, har drer prøvd andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:-) Nei, vi har bare prøvd Ole Brum plaster (fra Hansaplast tror jeg) Tenkte at siden det var laget for barn så skulle det være ok. Men gutten vår fikk et kjempestort, rødt og kløende utslett, som det gikk uker å få bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Ole Brum-plasteret tåler ikke datteren vår heller! Synes det var så rart siden det liksom skal være veldig skånsomt og fint for ømfintlig hud...

 

Men altså... Hun tåler nesten alle andre plaster =) Vi bruker Nexcare, og den tåler hun finfint. Får kjøpt det både på apotek og Meny (og sannsynligvis andre dagligvarebutikker) =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nylig kjøpte jeg en pakke med plaster på Rema. Ikke barneplaster, men vanlig. Aloe-vera plaster. Skal visst være veldig skånsom. Ingen av oss har slik allergi, så vet ikke om det er bedre for de som har allergi. Men verdt å prøve kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes plaster med en annen "plasterteip" har jeg hørt, men husker ikke hva det heter.

 

Du kan jo kanskje også bruke flytende plaster? Det kan funke med neglelakk på småsår også faktisk (har jeg fått vite av en hudlege en gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar alle sammen!! Det aloe-vera plasteret hørtes jo ut som om det kunne vært et forsøk verdt. Skal også sjekke ut om det finnes annen "plasterteip" og om det er aktuelt med flytende plaster. Får satse på at de har litt peiling på apoteket her vi bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som regel plasterlimet ein reagerer på, så problemet vil truleg vere det same med vanleg plastertape. Men det fins ein variant som heiter silketape som mange tåler sjølv om dei ikkje tåler vanleg plasterlim. Då kan ein bruke gasbind e.l. og feste med silketape.

 

Guten vår tåler heller ikkje plaster (fann vi ut då han måtte begynne med lapp på auget... Heldigvis var det ei snill dame som sydde lapp til å feste på brillene :o)), men silketape går. Dessverre henger den ikkje like godt på som vanleg plaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De barneplasterene er supertette og sitter fast som fy.

Nesten litt ironisk. Mulig det bare er det i seg selv han har reagert på?

Tåles ikke her i huset heller. Men vanlig tape går.

 

På oss som har sart hud bruker vi en tape og småkompress eller hva det nå heter.

 

Husker ikke navn og esken til taperullen har jeg mest sannsynlig kastet. Mener den er merket med noe vennlig greier av et slag.

De på apoteket vet hvertfall. Om du ikke ser det selv i hyllene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er Hansaplast du har brukt før, ville jeg prøvd plaster fra Nexcare,

 

Min gutt nekter plaster, han hyler og skriker og river det av, så her blir det masse fine sår ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er allergisk mot plaster, men som flere har nevnt, Nexacare plaster er bedre. Det er vel stort sett limet man reagerer på. Det finnes flere typer plaster som har annen type lim, det kan nok lønne seg å spørre på apoteket og kanskje få prøve noen forskjellige. Jeg fikk med meg en haug med forskjellige plasterbiter som jeg skulle prøve for å se hva jeg reagerte på, men det var fra et bandagist-apotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...