Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 14. august 2010 #1 Skrevet 14. august 2010 Utrolig hvor innpåslitne vepsene er om dagen! Og har man døra oppe i 2 sekunder så kan du banne på at det er 5 av dem inne!!! Ikke har vi bol rett utenfor døren heller..... Er det fordi de forlater bolene allerede nå eller? Mener å ha lest at de gjør det på høsten og da lever kun på lykke og fromme, og elsker kjøtt mer enn søtt.... men usikker på om det stemmer da :-/ Men har zappa en del av dem i dag ja!! Elsker min Max Smekker ;-)
♡ A & E ♡ Skrevet 14. august 2010 #2 Skrevet 14. august 2010 Signerer! Har lest at de er ganske agressive i år. Var ute en tur med eldstemann på fire og han fikk en inni tskjorta stakkar og ble selvfølgelig stukket. Veldig glad for at ingen av våre er allergiske, må jo være slitsomt for dem som er det.
meg & to små vampyrer Skrevet 14. august 2010 #3 Skrevet 14. august 2010 Her er mannen veldig allergisk og han på 4 er litt allergisk (tydeligvis). Minste har ikke blitt stukket enda, men kan være. De to gutta her er ganske hysteriske altså... Vepsen er veldig klengete. Holdt på å kjøre av veien i dag pga det. Og han på 4 ble stukket forrige uke også..
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 15. august 2010 #4 Skrevet 15. august 2010 meg & to små vampyrer: Hvordan merker du at 4-åringen er litt allergisk? Hvordan reagerer han? Gutten på 16 mnd her ble stukket i går, og har hatt feber siden... 39 i går kveld, 38.4, 39,4 og 38.4 nå i dag. Var også innim legevakta nå i kveld, men de hadde aldri hørt om feber som reaksjon på vepsestikk før.... Så jeg er litt usikker på om han kan være (litt) allergisk eller ikke...
meg & to små vampyrer Skrevet 15. august 2010 #5 Skrevet 15. august 2010 Vi er jo ganske obs på det siden faren er så allergisk. Bhg ringte da han ble stukket, de var bekymret. Og jeg løp opp for å se på ham. Hevelse var greia her., 10 x 4 cm stort område var rødt med hevelse. Legen sa at om de får pustebesvær (det skumleste av sånne reaksjoner) så får de som regel det innen 30 minutter. Og da må man bare kjappe seg på legevakta. Feber som reaksjon har jeg aldri hørt om. Mannen reagerer også med hevelse, sløvhet og pustebesvær om han ikke får legehjelp.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 15. august 2010 #6 Skrevet 15. august 2010 Takk for svar. Jeg synes det hele er veldig rart. Ble stukket ca kl 15 i går. Ble ikke voldsomt hoven, bare som et myggestikk liksom. Etter en time eller noe så var det bare rødt. Men da kom feberen. Han ble slapp og sutrete. Men han pleier å være sliten og sutrete på ettermiddagen, så vi tenkte ikke så mye over det før vi kjente han var så varm rett før sengetid kl 19. Han fikk da en paracet og sov hele natta. I dag ser vi ikke noe merke der han ble stukket i det hele tatt. Men feberen henger fortsatt i... Synes det er litt rart om det ikke henger sammen også.. Er jo litt merkelig om han først ble stukket og så får feber pga noe helt annet noen timer etterpå.....
meg & to små vampyrer Skrevet 15. august 2010 #7 Skrevet 15. august 2010 Jeg tror det er en tilfeldighet jeg... Det er vel ikke merkelig i det hele tatt. Har han startet i bhg etter ferien f.eks. nå? Da kommer jo smitten kjapt, he he. Og noen barn får jo feber veeeldig lett. Det farlige med slike reaksjoner er vel om de ikke får puste og slikt. Og du har jo snakka med legevakta og de mente heller ikke det var noen fare?
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 15. august 2010 #8 Skrevet 15. august 2010 Nei, han skulle egentlig ha begynt i barnehagen i morgen. Ikke har han vært mye syk heller, 2 ganger i sitt liv. Jeg tenker også at det kan være en reaksjon på varmen som er her nå, for han er veldig varm av seg. Men det har jo vært varmt tidligere i sommer også. Og legevakta mente at det helt sikkert ikke var noen fare. Men så var det ikke vi som bad om time heller... Hun jeg snakket med syntes at en lege skulle se på ham fordi han er så liten. Vi har jo bare sett det an vi, og gitt paracet når feberen har vært høyere enn 39. Men vi fikk sjekket ørene da, og de var fine. (hadde ørebetennelse i juni) Er vel bedre i morgen håper jeg Selv om vi må utsette barnehagestarten en dag..
Studine mevik Skrevet 15. august 2010 #9 Skrevet 15. august 2010 Grunnen til at vepsen blir sløv og innpåsliten er at de spiser på nedfallsfrukten som ligger på plenen og gjærer. De er rett og slett dritings.
Tante Gustava Skrevet 15. august 2010 #10 Skrevet 15. august 2010 Hehe, det visste jeg ikke! Da kan jeg trøste meg med at de dør fulle og lykkelige, når jeg springer rundt med den elektriske tennisracketen min :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå