Gå til innhold

Andre med premature barn?? Lurer litt på noe...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to barn som begge er premature, et barn er ikke så veldig prematurt ca 6 uker før termin det andre barnet er ekstremt prematurt 16 uker før termin. Nå er jeg i alle fall gravid igjen og mitt spørsmål er:

Er det sannsynlig at jeg føder før tiden, eller er det noen sjanse for at jeg kan klare meg frem til termin. Hvilke erfaringer har dere på dette???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel an på grunnen til at du fødte prematurt de forrige gangene?

Jeg har tvillinger som kom i uke 28. Lykke til uansett, tvi tvi!! Og gratulerer:-)

Skrevet

Glemte og skrive om det ja, gikk visst litt fort.

De kan ikke finne noen årsak, men begge fødslene startet med at vannet gikk og at det etterhvert kom rier. Så det er ingen årsak som svak livmorhals eller sånne ting...

Er bare litt bekymret for hvordan jeg kan forvente at ting går fremover. Men skal heldigvis inn til litt tettere oppfølging. Har foreløpig bare vært på første kontroll og er 10 uker nå over helgen.

Skrevet

De vil nok følge deg tettere siden du har hatt to slike, sjansen for at det skjer med tredje er jo der men likevel kan du gå ut tiden. Det er jo ikke lett å si.

Men det er jo bra de er klar over det så du kan bli tatt på alvor og får den hjelpen du trenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...