Gå til innhold

Få barn under eksamensperioden?


Høstspire 2011

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er det noen av dere som har erfart det å få barn under eksamensperioden? Hvordan klarte dere å fullføre eksamen? Var det skikkelig hardt? Er jeg dum som i det hele tatt vurderer å hoppe i det samme om jeg får barn under eksamensperioden eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke se det litt ann? Start på studiet, og søk heller om utsettelse av eksamen om du ser det blir vanskelig, eller om barnet kommer før du får tatt eksamen. Ei venninne av meg fikk utsatt eksamen til året etter, men fulgte ellers opplegget med noen innleveringer og slikt. Da trengte hun bare ta eksamnene året etter, uten å bry seg om å følge noe undervisning. (Er jo ulikt dette på ulike studier.)

 

Poenget mitt er at graviditet blir sett på som en god grunn for å kunne utsette eksamen etter min erfaring, og om du har krefter til det og barnet ikke kommer før etter eksamensperioden, er det jo bare å ta eksamenene i år:)

 

Lykke til! OG snakk med studiested på forhånd, så vet du hvilke muligheter du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være veldig vanskelig å planlegge, siden man aldri vet hvordan fødselen blir og hvor lenge man blir værende på sykehuset. Jeg måtte bli et par uker på Ullevål da jeg fikk jenta mi, men jeg gikk bare glipp av en eksamen. Jeg var heldig som hadde en mor som kunne følge meg og vente utenfor eksamenslokalet med babyen da jeg hadde muntlig eksamen. Hvis du har skriftlig eksamen kan du få ammepause. Men jeg hadde gjort meg ferdig med lesing/pugging før barnet kommer, hvis jeg var deg. Det er ikke sikkert det blir tid til slikt rett etterpå... :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...