Gå til innhold

Åh, dere interiørdamer, hjelp meg litt er dere snille(fargevalg)!


jordbærsjokolade

Anbefalte innlegg

Jeg skal velge en farge som skal gå igjen på veggene i huse, eller ihvertfall fra en fargeskala (kan jeg si det?), eller ton i ton farger. Vil ha helt lyse vegger. Har eggehvit, som er helt ok men veldig lys føler jeg, har latte som jeg ikke liker i det heletatt, har lys antikhvitt som jeg syntes er veldig fin har også lys toscana i et rom, liker den fargen men den er kanskje litt mørk.

 

Kan jeg Ha lys antikkhvitt på vegger, eggehvitt i taket og på lister? Blir det kjedelig? Burde jeg ha eggehvitt på både vegge rog i tak?

Hva med gulvet? Har tregulv på soverommene som skal males. Vil ha de lyse men kanskje litt grått også?

 

Blir det totalt misslykket med eggehvitt i taket, lys antikhvitt på vegger å grå gulv?

Kan du anbefale en fin farge til gulvet som er litt sånn gråaktig (uten brunt).

 

Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns Gul Sandstein er mye finere enn Lys Toscana, den er litt lysere. (Og ikke GUL) Den kan nok kombineres med antikkhvit, som jeg syns er veldig fin. Eggehvit på tak og lister høres fint ut det, og at det er en annen farge på veggene. Du kan jo også feks ha 3 vegger med sandstein og én med toscana feks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips, da skal jeg sjekke ut gul sandstein også:)

Hva med gulvet da, tror du det kan bli fint med en slags gråfarge på gulvet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det jeg tenkte. Litt sånn blå/grå/sjøgrønn lys farge som ikke er mørk:) Finnes den fargen da tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men blir det litt rotete tro? Med eggehvitt i tak + lister, lys antikk på vegger og lys grå/blå/sjøgrønnt gulv?

Eller er eggehvit og lys antikk så like at det ikke gjør noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes eggehvitt og antikk er veldig like. Hver ops på at grått fort kan se blått ut på gulvet, men grå/mosegrønt er veldig fint og tradisjonsrikt (hvis det betyr noe) Jeg har slik farge i stuetaket. Så lik som mulig originalen fra 1880. Lunt, fremhever listverket, men sikker noe uvant for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sjøgrønt/mosegrønt er noe jeg syntes høres veldig fint ut. Men det må være lyst og egentlig bare et hint av fargen om du skjønner og nøytralt og anvendelig sammen med andre farger. Ha ha, det går kanskje ikke det:)

Hjemme høs min kjære farmor var det slike gulv, skulle så gjerne funnet den helt perfekte fargen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kanskje du burde velge en gråtone på gulvlistene hvis du skal ha gråtone på gulvet. Og gjerne klarere skiller enn eggehvit og antikkhvit. Kanskje fargen i taket kan gå en litt annen retning?

 

Personlig ville jeg ikke malt gulvet, men vet jo heller ikke hvordan det ser ut.

 

Har desverre ingen navn på noen farger, er ikke så i gamet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulvet må virkelig males:) Er skikkelig gammelt, har forsøkt åslipe det ned til treverket, men det går ikke så da blir maling løsningen. Syntes det er veldig fint med malte gulv jeg da.

 

Taket vil jeg absolutt ha hvitt, og fargen må være lik eller lysere enn den som skal være på veggene..også synytes lys antikk er så fin, litt varmere enn eggehvit.

Skal ikke være lett altså:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags naut er du egentlig, du som spør om interiør-tips HER??

 

Hva slags hus bor du i? Leilighet, rekkehus, enebolig? Shabby chic er ikke trendy lenger, selv om noen bloggere tror det - men hvitt er jo alltids safe ...

 

For å få et noen lunde ærlig svar på spørmålet ditt, må du faktisk slenge inn noen bilder av bolig, også eksteriørt - for du vil vel skape et hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.jotun.no/www/no/20020050.nsf?OpenDatabase&db=/www/no/20020051.nsf&v=10EA&e=no&m=90A&c=20E2956C0A1B4C1EC1256EED003FA05F

 

sjekk ut denne. hvit pepper og gren

 

hvit pepper til veggene og gren til gulvet. hvite tak og lister.

 

 

eller denne. hvit lin og varm lin. hvit lin til veggene og varm lin til gulvet.

 

http://www.jotun.no/www/no/20020050.nsf?OpenDatabase&db=/www/no/20020051.nsf&v=10EA&e=no&m=90A&c=20E2956C0A1B4C1EC1256EED003FA05F

 

jeg personlig liker ikke farger som går over i gult og beige sammen med grått.... disse er hvite og i gråtoner og veldig lekre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av mange kanskje?:) Hva slags naut er du da?

 

Jeg lurer på fargevalg, om de passer sammen, ikke om de passer til boligen min, for det klarer jeg å finne ut av selv.

 

Men takk for innspill:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser du allerede har fått mange tips men ville slenge på et par til :)

 

Er i huset går fargen vanilje igjen i alle rom, den er ikke kritt hvit. Men litt varmere, og har brukte en hvit farge som heter Chi eller noe på alt av listverk.

 

Vis du har en malebutikk ol med skikkelig flinke folk i nærheten kan dem hjelpe veldig også. Spes jernia her i området har utrolig mange og fine farge kart. Samt de fleste fagrene på litt store ark, der står jo nr på maling og i hvilken gruppe dem er. Og da kan du jo finne noen som har samme nr på seg. Så blir det forskjellige toner f.eks.

 

Høres også kjempe kult ut med malt gulv :) Da har man jo virkelig mulighet til å legge personlig preg på hele huset og itte bare vegger :)

 

Heldig som har den muligheten.

 

Og til de her som nevnte hva som er inn og ikke fortiden så er vel itte det så viktig om man finner en stil som man liker selv??

Man kan vel itte forandre alt i huset sitt etter som stilene skifter?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...