Gå til innhold

Dere med SJALU menn, hender det at dere drar ut alene allikevel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva blir isåfall reaksjonen?

 

Jeg har en samboer som er fryktelig sjalu og som har problemer med å stole på meg. Jeg har aldri vært utro, men som han sier, så vet han ikke hva jeg gjør når jeg er ute uten ham, og det plager ham veldig.

 

I dag var vi bedt i bursdagfest + ut på byen hos min kusine, men vi fikk ikke barnevakt og samboeren min vil ikke at jeg skal dra, siden han er så sjalu og ikke stoler på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da gir man f og drar likevel! Han EIER deg ikke, du er voksen og bstemmer over deg selv!

Det at han er så sjalu er HANS problem, og det skal IKKE gå utover deg!

 

*Sliter han så mye med det, bør han søke profesjonell hjelp. Fortsetter dette, kommer du enten til å bli en underkuet dørmatte uten kontakt med venner og familie, eller til å gå fra ham fordi du blir drittlei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja av og til drar jeg.Men det blir jo ett mareritt hver gang.Spør om det er o at jeg drar,ja sier han.Så drar jeg kansje til en vennine for å drikke litt vin og så byn.Da kommer det spydige mld.Og han lager en krangel ut av ingenting som fører til at jeg ikke drar på byn med hjem.Drar jeg på byn så er det 100 spørsmål dagen derpå.(Nå bor ikke vi sammmen)

så han spør når vi treffes.

Når han henter meg på jobb og hvis jeg står med en kollega,som er mannlig så får jeg spørsmål om hvem det er og stygge blikk.Jeg har heller aldri vært utro eller løyet..Han reker på byn/fester når han vil og det eneste jeg sier til han er kos deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud.... Skjønner ikke hvorfor folk er sammen med sånne menn.

Må være sykt slitsomt! Usunt forrhold heter det. Send han til psykolog...

 

 

SELVFØLGELIG drar du ut med veninnene dine UTEN han!!!!!!!!!!

 

Kjenner jeg blir skikkelig irritert jeg nå... Her i huset foretrekker vi å dra alene ut med vennnene våre. Jeg med jentene, og han med guttene...

 

Takk gud for at jeg har det sånn... Men på en annen side, så hadde jeg aldri hatt det sånn som du uansett, for det hadde ikke vært et alternativ for meg å være hjemme pgr. av en sjalu dude uansett..

 

 

Kom deg unna han, eller som jeg sier, send han til psykolog.

 

Sist men ikke minst.. DRA UT MED VENNENE DINE.........!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du ret tog slett gro deg noen baller og slutte å danse etter hans pipe. Slutt å BRY deg om hvorvidt han blir sinna!

Bli sint selv, og forklar hvor alvorlig dette er! Det er sykt, galt og helt på bærtur, faktisk på grensen til psykopatisk, og det kan IKKE fortsette. Til slutt vil du ikke ha noen andre enn ham igjen!

 

Ikke hør på spydighetene hans, blokk ut, drit i det. Si at du ikek gidder høre på sånt drit. Og spør ham hvorfor i all verden han er sammen med deg i utgangspunktet om han ikke stoler på deg?

 

Og hallo, et besøk til familie?? Hører du virkelig ikke hvor sykt det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HI her...

 

Tusen takk for svar, jeg har takket nei til mange invitasjoner bare for å beholde husfreden oppigjennom. Jeg orker rett og slett ikke den dårlige stemningen og de spydige kommentarene jeg får både før jeg drar og når jeg kommer hjem. Er over ett år siden jeg var ute med venninner sist, og det var ingen hyggelig opolevelse å komme hjem da. Han blir sur og innesluttet, slenger dritt om at jeg har vært og fått meg noe, og det orker jeg bare ikke.

 

Jeg elsker ham jo, og jeg vil ikke såre ham ved å dra ut så han sitter igjen med en dårlig følelse og er redd for at jeg skal være utro... Men jeg hadde virkelig lyst til å feire kusina mi i dag... Men hva gjør man ikke for husfreden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1626 her..Jeg skjønner deg.

Det er ikke lett.Ikke for dem heller.Jeg vet hvorfor min er sjalu.Visste ikke at det skulle bli slik men når vi ble sammen så tok jeg det valget.Håper jo at ting blir bedre,men det tar jo tid.Når vi er sammen så skal han sitte ved sia av meg når jeg går inn på facebook.

Min er akkurat som din når jeg har vært ute,tror jeg hat fått meg noe osv hehe :-)))

Trøsteklem til deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du virkelig ikke at du holder på å bli en nikkedukke av en dørmatte som ikke eier egen vilje? Du er nesten som dem som blir banka av kjæresten, slik kontroll og sykelig sjalusi som du beskriver her, er første skritt på veien inn i et sykt forhold der psykopaten har all kontroll.

 

Du ender opp uten venner, og til slutt uten familie som har kontakt med deg. Og hva gjør du da, den dagen han enten slår deg, mishandler deg psykisk, er utro eller går fra deg? Da har du ingen å ty til, ingen som kan hjelpe deg.

 

Det er en svært farlig vei du vandrer nedover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her ja..

 

Skjønner det dere sier... Men jeg har allerede meldt pass til kusina mi og sagt jeg ikke kommer.

 

Kan en psykolog hjelpe, tror dere? Han mener at jeg nesten aldri viser at jeg er glad i ham og at jeg bryr meg.

 

Sannheten er at det er jeg som gjør det mesre av husarbeidet, handler osv, mens han spiller dataspill nesten hver eneste kveld/dag, og da blir jeg sliten til slutt... Har prøvd å si til ham at jeg ikke kan drive a/s familien alene og samtidig være verdens beste kjæreste når det passer for ham at han tar et avbrekk fra spillinga.

 

Huff, er vanskelig dette. Han skylder på meg fordi han er sjalu siden jeg ikke viser så godt at jeg elsker ham, noe jeg virkelig gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1626 her..

Hvis han vil gå til psykolog så er jo det flott.

Men til dere andre.Selv om vår kjære er sjalu så vil jo det ikke si at han slår,er utro osv...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEn hvorfor er dte greit at han drar på byn da? Si til ham at hvis ikke du får gå bå byn så kan han også holde seg hjemme...

 

Fyren høres jo helt idiot ut. Spring mens du ennda kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1626 her..Vet ikke jeg,men det er nå bare blitt slik.Vi jobber jo med dette og da må jeg ta tiden til hjelp.Har sagt at hvis han kan gå på byn/fest så kan jeg og det.Men det hjelper liksom ikke.Tar to glass vin så er jo ikke full heller.Men føler hvis jeg går nå så svikter jeg han for jeg har jo visst om det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere med såkalte "sjalu" menn, skjønner dere ikke at dette er unormalt?? Å være sjalu er noe alle blir (og må leve med), men den adferden dere beskriver er et sykelig kontrollbehov, og dere er tydelig hjernevasket til å tro at han bestemmer over livet deres. Høres ut som du er mora hans, vasker huset og driver familien selv, mens han sitter der med dataspill som en annen fjortis. Dette er ikke normal voksen oppførsel altså, om dere tror det! Skjønner dere virkelig ikke det??

Gå til familieterapeut sammen, dere trenger hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at sjalusien litt.. Men han må jobbe me det, sambo her var veldig sjalu i andre forhold,men det var fordi de han var sammen med da kunne flørte og nesten dra det så langt og rote med andre kvinnfolk.

 

Jeg er ikke slik, og det merker han, han er ikke ekstremt sjalu når det kommer til meg, jeg flørter ikke med andre mannfolk når jeg er i et forhold.

Men merker småting som at han lurer på hvem jeg skriver mld med, hvem jeg snakker i tlf med. men der er jeg også like nyskjerrig..

 

Men om du ikke skal få gå ut aleine med veninenr så burde ikke han heller få gå ut alene med kompiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke, hva har du visst om?

 

Det er forøvrig han som svikter deg ved å legge begrensninger for ditt sosiale liv. Stoler han ikke på deg? Hva føler du i så fall om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste jo at han har sjalu når vi ble sammen,men ikke i den graden.

Jeg er jo lei meg for at han ikke stoler på meg for jeg gjør ingenting gale.Og det har jeg heller aldri gjort.Har aldri vært sammen med en som er sjalu så ikke lett for meg heller.Men kansje det blir bedre med tia :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også en eks som var fryktelig sjalu. Han forsøkte å nekte meg å treffe vennene mine (da flere av dem er menn.. bl. annet barndomskompisen min fra barneskolen).

Jeg ga han klar beskjed om at ikke kom til å ofre vennene mine for han og at hvis han ikke taklet det så kunne han stikke.

Han tok seg sammen, men var grinete hver gang jeg skulle ut.

( Det viste seg selvfølgelig at det var han som fløy rundt og hadde seg med halve Oslo når han var ute med gutta.)

 

Ikke finn deg i det!! Hva skjer om det skulle bli slutt mellom dere senere og du ikke har venner igjen??

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle det bli bedre? Nå tror jeg ikke på deg lenger, seriøst, ingen er så dum, dette må bare være oppspinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk veldig glad i han og har ikke tenkt å gi han opp så derfor håper Jeg det blir bedre.Om det betyr ett par mindre byturer/fester så får det være.

Det er sikkert ikke så lett for han heller.Og jeg veit at han jobber med seg selv.Joda bare kall meg dum du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. hvis det er i orden å leve sånn, så er det selvfølgelig bare fint! Vi er alle forskjellige, tenker jeg. Kunne sagt mye mer, for jeg forstår det virkelig ikke, en gubbe som bare spiller TV-spill og nekter samboer å dra ut med venner/ødelegger kvelden når hun gjør det....

 

..men det høres ut som du har det greit med det, så..da skal jeg ikke blande meg mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at på seg selv kjenner man andre. Alstå at i 90% av tilfellene der mannen er sykt sjalu og nekter dama å gå ut, men går ut når det måtte passe selv, er det han som er utro og har sine svin på skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...