Gå til innhold

Når dere kjøper gaver...


Alba44

Anbefalte innlegg

og varen dere kjøper er til f.eks. halv pris..

Regner dere da full pris eller redusert pris?

 

Har noen i familien vi gir ca samme sum til ( nieser og nevøer), så derfor jeg kom til å tenke på nettopp dette da jeg var på gaveraid i dag.

 

Jeg pleier forøvrig å regne det jeg betaler, men lurer på hva andre gjør. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøper det mottaker øn sker seg, eller trenger(eller jeg synes passer til mottageren) uavhengig av pris. Antagelig er jeg tema i mange tråder her, for jeg ser rett og slett ikke på prisene og glemmer ofte hva jeg har brukt på hvem. Gjør det nogenlunde likt ved at gavene for meg SER like ut i verdi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seet Amber:

 

Slik er jeg også til mamma og svigers. Kjøper det til ønsker og som jeg har lyst til. Varierer m.a.o. mye prismessig på gavene der. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner jeg noe på salg er det jeg som er heldig.

Jeg drar gjerne på salg i f.eks lekebutikker og handler masse som jeg har liggende til alle bursdagsselskapene ungene blir invitert i. Blir ofte ting som er satt ned fra 130 til 70 kr. Kjøper ikke noe i tillegg da, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker ikke så mye over det egentlig. Finner jeg noe som passer, så kjøper jeg det! Men holder meg selvsagt innenfor rimelighetens grenser. Synes ikke det skal bli noe hysteri med gaver og pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det på salg så kjøper jeg for mer. Minuset med at det er på salg er at det enten ikke kan byttes eller om de må bytte det så får de jo mye mindre enn de skulle i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på summen. I bhg til arvingen bestemte vi oss for å ligge på en sum til 50 - 100 kr. Jeg synes det er viktig og ikke overskride det beløpet. Barn i dag har jo så mye. Ofte kjenner jeg ikke barnehagebarna så godt heller, så det blir gaveinnkjøp på magefølelse og kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom nemlig til å tenke på dette i går.

 

Kjøpte gaver til to i familien, og ettersom det var salg på det jeg skulle kjøpe, så gikk jeg gladelig ut av butikken med dobbelt så mye gave som først tenkt. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ca sum som jeg ikke skal overstige. Noen ganger kommer jeg over noen røverkjøp, så da blir det billig for meg. Og da har jeg ikke dårlig samvittighet om det er noe som er dyrere en annen gang.

 

Jeg regner det jeg betaler for tingene, men også hva det er. I fjor så hadde min mor kommet over masse hadeland glass julepynt til 10 kr, som hadde kostet 300kr. Så det var noen som fikk julegave til 10kroner. Billig for meg, men det viste jo ikke de. Har en familie som har gitt meg en langvarig ønskeliste, så det er ikke vanskelig å finne gaver til de. (en ønsker seg julepynt som ikke er "mote" julepynt, men tidløst, en ønsker seg engler i alle varianter, en ønsker seg deler til ett service osv. Så dette har jeg i bakhodet om jeg er på romjulssalg, sommersalg eller på tur i utlandet. )

 

Bare ungene jeg har igjen til desember kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...