Gå til innhold

Klarer ikke å spise samme ting to ganger!!!!


2prinserOg1engel

Anbefalte innlegg

Dette kan bli vanskelig fremover.. Alt jeg spiser blir jeg kvalm av og kan ikke spise det to ganger. Hvis jeg spiser brødskive med syltetøy i dag kaster jeg opp av det om jeg skulle spise det i morgen, slik er jeg med middagsmat også. Det kan jo bli vanskelig etterhvert å finne på nye ting å lage! Har i mine to forrige svangerskap hatt ekstrem svangerskapskvalme og vært innlagt for intravenøs behandling. Regner med jeg havner der denne gangen også men prøver alt jeg kan for å slippe det:)

 

Er det flere som opplever dette med at alle mat man egentlig liker byr en i mot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg sliter med å få i meg mat. Kaster ikke opp, men er veldig kvalm hele tiden. Har funnet ut at kvalmen avtar når jeg spiser ofte. Men det er ikke så enkelt ettersom jeg ikke greier tanken på å spise noe som jeg har blitt kvalm av tidligere. Hvor langt er du på vei? Jeg er 7+3 og starter på jobb i morgen etter 3 ukers ferie.. Blir veldig spennnede med tanke på kvalmen...

 

Lykke til i alle fall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, det er helt grusomt. Det eneste jeg tenker når jeg spiser er "hvordan blir det å spy dette"

Blir jo helt gal.

Og så er jeg så utrolig tørst, men kaster ihvertfall opp all drikke.

 

Hadde det vært menn som var gravide er jeg helt sikker på at det hadde funnets en pille mot dette :(

 

Jeg er 7+ 5 nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt forferdelig følelse...jeg spiser kun ting som kommer lett opp igjen. Går mye i gele og vaniljesaus om dagen. Ikke det som normalt frister når en er kvalm men det er et sikkert tegn på at man er svangerskapskvalm i hvertfall :) Litt usikker på ukene mine nå, men etter min egen beregning er jeg 8 uker i dag, men etter ultralyden i går så er jeg 8+5 og tilhører da egentlig marsklubben :) Men holder meg her en stund til jeg..

Ei venninne av meg ba meg på middag i dag...røkte kjøttpølser!!!! Aner ikke åssen je skal få i meg det uten å røpe meg gitt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, må le! Hvordan gikk det med kjøttpølsene? Det skikkelig ille å spise noe man ikke har lyst på. Jeg kaster fortsatt ikke opp, men brekker meg veldig. Utrolig slitsomt! Håper kvalmen går over snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår situasjonen din godt! Jeg er kvalm hele tiden, og i tillegg har jeg så lav blodprosent at jeg bare går rundt og svimer. Det hjelper ikke akkurat på kvalmen heller... Er 7+2, og har gått med skikkelig kvalme i to uker nå, og var "bare" småkvalm de to ukene før det. Har ei jente fra før, og med henne begynte kvalmen i uke 7-8, men var helt kvitt det i uke 12. Håper virkelig det gir seg når jeg nærmer meg uke 12 denne gangen også! Ikke lett å finne på hva man skal spise, nei, det bør ikke gjentas for ofte.

 

Håper det blir bedre for deg, og at du slipper innleggelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...