Gå til innhold

Ta med bilsete til syden ??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Herk ?? Bedre med bæresele?? Tenker på bæring/transport inn/ut av fly/buss o.l. (lykken hadde vel vært et ledig flysete, men neppe...)

 

Baby er ca 5 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NEI! Hendene dine er helt sikker fulle med varer, baggasje, stelleveske, pass, billetter o.l. så en stor massiv bilstol hadde jeg ikke tatt med meg. Den må dere isåfall ha på fanget eller ha som enda noe baggasje.

Du må gjøre som oss andre; ha barnet i fanget og sikre henne med setebelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjøre som oss andre og gjøre som oss andre...det må hun vel ikke! Hvis du mener å ha med setet kun for å ha det på flyet så anbefaler jeg det ikke fordi du får ikke bruk for det. Med mindre det både finnes et ledig sete og du får lov å ha med setet inn på flyet da.

Men hvis du mener for å bruke det til å sikre barnet i bil til og fra flyplassen og evt på utflukt mens dere er på ferie så synes jeg det er en veldig god idè! Jeg har hatt med bilsetet til barnet mitt begge gangene vi har reist til Thailand fordi jeg ikke vil ha barnet mitt løst i bil i noen land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, vet jo at jeg må ha henne på fanget under selve flygningen da... Har reist mye før, både med og uten barn.

 

Forøvrig reiser jeg med bare en stor veske som handbagasje, med mange rom i, så pass, billetter og stelleutstyr er flott organisert og enkelt tilgjengelig. Planlegging er jeg knallgod på ;))

 

Jeg reiser dessuten både med mann og store barn, så selve bæringen er heller ikke noe problem. Tenkte bilsete kunne være praktisk, da babyen kan få sove i fred under all ventingen (innsjekking, køer o.l.)

 

Lurte egentlig på om noen hadde erfaring med det ene eller det andre..

 

HI :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvsagt i buss og taxi da :))

 

annie 14.47 - fikk du ha med setet inn i flykabinen eller måtte du sjekke det inn som bagasje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha det med inn i kabinen, men må legge det i hyllen om du ikke har et sete til babyen. Et løst bilsete er jo livsfarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forrige gang fikk vi ha det med inn i kabinen da vi spurte pent. Hun var fylt to så hun hadde eget sete og da var det så fint å sette bilsetet oppi flysetet, så satt hun godt og hadde hodestøtte. (vi hadde med et babysete da hun er ganske liten for alderen og fremdeles passet i babysetet).

Den første gangen vi reiste fikk vi også ha det med inn i kabinen, men da hadde hun ikke eget sete så vi måtte ha det hos flyvertinnene. Hun hadde da bassinet (babyseng på veggen). Vi har også hatt stor glede av å bruke barnestolen under venting på flyplass, mellomlanding etc. Fint å kunne sitte og vippe litt på stolen for å få henne til å sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammelt er barnet?

Vi kom nettopp hjem, og jeg hadde med en maxi cosi på reisen.

Ville ikke vært foruten. Guttungen sov så godt både på flyet og når vi tok buss/drosje så lenge som 5 timer pr tur.

Flyverten påsto også at bilsete var å fortrekke mht sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...