Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #1 Skrevet 14. august 2010 Hadde ømmme bryst forrige uke, denne uken er de mye mindre, er gravid i uke 4, grunn til å være bekymra?
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #2 Skrevet 14. august 2010 Herregud, i uke 4 kan du knapt vite at du er gravid... og symptomer har som regel ikke startet engang.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #3 Skrevet 14. august 2010 Ømme bryster før IKM er oftest pms... Har du fått en positiv test, så vil du sannsynligvis oppleve sterkt varierende symptomer. Og får du blødning nå har du hatt en kjemisk graviditet og IKKE en abort... Er testen positiv, så går det sikkert bra. Det er kun EN ting som hjelper; TID !! Slapp av
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #4 Skrevet 14. august 2010 Herregud, jeg hadde ikke ømme bryst før i uke 9 jeg. Ta det nå med ro!
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #5 Skrevet 14. august 2010 Hallo? hva feiler det dere? Man må jo få lov til å spørre om dette?! Flere kvinner opplever MA, da betyr det at man mister og oftest da mister man symptomer samtidig.. Ømme bryst er det maaange som får før IKM, og når man er i uke 4 vet de fleste de er gravide.. Dessuten får man lov til å spørre, om dere ikke vil svare på spørsmålet her så ikke gidd å kom inn med konstruktiv kritikk? 13:59 var det svar på spørsmålet?
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #6 Skrevet 14. august 2010 Du bør antagelig google både MA og "konstruktiv kritikk", men for å svare på spørsmålene dine: - uke 4 er så tidlig at de fleste fortsatt går og venter for å se om mensen kommer eller ikke. Hormonproduksjonen er ikke skikkelig i gang enda, og symptomer er like ofte psykiske som somatiske. Det er liten grunn til engstelse om symptomer kommer og går. For å ha en MA, så må du først ha et foster, og i uke 4 er det fortsatt bare en liten celleklump. Jeg tror at du bekymrer deg alt for mye. Slapp av litt, ikke gå og kjenn etter alt hele tida, så blir det det det blir :-)
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #7 Skrevet 14. august 2010 Jeg hadde faktisk MA da embryoet stoppet å vokse i uke 3, fant ikke ut av det før jeg var i uke 10... Synes dere er veldig negative her, det er faktisk fullt mulig å få symptomer før IKM,ømme bryster får man av ikke så mye hcg og det kan oppstå ganske tidlig.. Spesielt om man har født fra før av såblir man mer følsom og kjenner kroppen sin bedre.. Eller skal du si jeg tar feil nå også?
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #8 Skrevet 14. august 2010 Snakker du om din uke 3 eller fosterets uke 3? Om det stemmer så må jeg bare beklage at jeg er feilinformert. I følge min lege så kan man ikke ha MA før etter uke 8. for da har det vært "liv" i fosteret.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #9 Skrevet 14. august 2010 Vel okei fordi jeg hadde ultralyd flere ganger og fosteret var på størrelse med uke 3 så vet ikke hva det vil si..? Kanskje det betyr uke 8? I så fall må jeg ha mistforstått også.. For tok HCG målinger og den steg da jeg var i uke 4 så det kan stemme.. Derfor jeg er ekstra bekymret nå, for jeg husker symptomene stoppet opp helt plutselig en dag, hadde ikke ømme pupper osv..
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #10 Skrevet 14. august 2010 Når embryoet stopper å utvikle seg før uke 6, men kroppen tror fortsatt den er gravid og morkaken kan fortsette å vokse, da er det blighted ovum og ikke en MA. Man trenger heller ikke å få kraftigere symptomer for hvert sv.skap, da hvert sv.skap kan utarte seg helt forskjellig. Før ikm kommer ømme pupper av forhøyet progesteron. Dette vil forsette forsterket etter ikm dersom man er gravid. Det er forøvrig ikke alle som får ømme pupper, gravid eller ei...
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #11 Skrevet 14. august 2010 Ja. fordi på journalen stod det MA... Og jeg måtte til utskrapning, fikk piller jeg skulle ta hjemme før for å tvinge ut aborten, men blødde bare litt.. en uke senere fikk jeg kraftige smerter "rier" og blødde ut hele badet, måtte bruke håndklær til å stoppe blødningen så ambulansen kom.. På sykehuset presset jeg alt ut, og tilslutt på utskrapning.. Det var helt forferdelig og jeg fikk blodoverføring etterpå.. Litt mye her men det var dette som skjedde meg..
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #12 Skrevet 14. august 2010 HI, vet du når du hadde siste mens ?? Eller er ikke syklusen din noe å stole på?? Noen leger kan si at fosteret er 3 ukers størrelse når det er 5 uker etter "almenn" regnemåte... Er det 3 uker siden den UL, og legen mente det som jeg sier her, så er du 8 uker nå. Dessverre er alle forskjellige, og symptomene kan komme og gå. Frustrerende!! Snakk med legen din !!
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #13 Skrevet 14. august 2010 Ja jeg er redd for MA eller kjemisk graviditet denne gangen.. Hadde svæært ømme bryst i 3 dager nå, og det gikk av i to dager, men nå føler jeg meg litt dum for jeg har ømme pupper igjen, spesielt brystvortene.. Så jeg føler jeg følger med ekstra godt pga bekymret for å miste.. Mulig jeg overreagerer.. Men alle gangene jeg har vært gravid har jeg fått ømme pupper tidlig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå