Gå til innhold

Hjelp, åreknuter i underlivet!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Huff, nå er jeg helt på gråten. Har følt meg hoven i underlivet i det siste,nesten litt trykkende smerte/ sviing. Måtte frem med speilet i går kveld, og da fikk jeg sjokk. Åreknute på høyre kjønnsleppe, blå og stor og ekkelt :/ Jeg gikk rett og leste på nettet, og fant ut at dette ikke var unormalt (heldigvis). Jeg la meg på sofaen en time, og kikket i speilet igjen, og da var den åreknuten gått ganske tilbake.

Etter dette har jeg bare lyst å ligge på sofaen, så den ikke skal utvide seg og sprenges frem, blir helt dårlig på tanken :( Merker at den kommer tilbake når jeg går ei stund. Dette er andre svangerskap, hadde ikke åreknuter sist. Har bekkenløsning også :/

Er det andre som opplever/ har opplevd det samme? Råd/ tips osv?

Huff, syns dette er utrolig kjedelig... 13 uker igjen av svangerskapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er vi 2! Oppdaget det for ei tid tilbake, og har tenkt på det daglig siden. Men roa meg litt i det siste. Håper det vil forsvinne etter fødselen, for det kommer til å ødelegge for meg seksuelt om ikke.

 

Plages derimot ikke av smerte, slik som du angir. Men ubehagelig psykisk at det har endret seg.

 

Har 11 uker igjen av svangerskapet og dette er førstemann.

 

Har desverre ingen tips å komme med, men ville meddele at vi er flere.

 

Håper du klarer legge tankene litt bak deg snart.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre om andre:) Er litt trøst i seg selv det. Får ta det opp med legen på kontroll i uke 28, kommer vel med noen beroligende ord hun også. Jeg tenker på det hele tida, syns det er så ubehagelig. Er ikke direkte smertesmerte, men ubehagelig/ litt sviende... vanskelig å forklare. Tenker du ekstra på å være i ro, for å ikke "fylle" knuten/knutene? Hehe. Jeg gjør det. Og da blir man veldig fastsatt hjemme :/

Gleder meg fryktelig til å få tilbake kroppen min igjen, og heldigvis får vi en super premie også! :) (baby!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv sliter jeg med Hemorider :o(

jeg blir så ekstra treg i magen når jeg er gravid. (andregangs)

Dette er ekstra vondt i forbindelse med dobesøk og gjerne dagen etter også! blir hoven og sår. blør også i forb m dobesøk.

føler meg så uren og usexy og det går utover sexlivet! Vil liksom ikke at han skal se meg sånn, og jeg syns det er vanskelig å fortelle han om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått sånne både i lysken og bak knehasen :/ Mistenker at det kan være noe nedentil også men tør ikke se!!! Jobber i butikk så står hele dagene(rekker omtrent ikke sette meg ned litt før jeg brått må opp igjen hvis kunder kommer). Lurer på om de forsvinner...Hæler ikke gå med støttestrømper heller når gradestokken for tiden viser 28 grader heller liksom! PUH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått åreknuter, både på venstre legg og i underlivet på venstre side. Ingen smerter, men syns det er ubehagelig å gå på du eller stå lenge. Kjennes ut som at ting skal falle ut liksom.

Hadde ingen åreknuter med førstemann, men ting blir visst verre med hvert svangerskap sa min jordmor. Jeg var litt bekymret om det hadde noe å si iforhold til å føde normalt, men det var ikke noe problem sa hun.

 

Jeg bruker støttestrømper på leggen for jeg har hatt vondt der i sommer. Og det har hjulpet veldig. I tillegg har jeg en jobb som tillater meg å legge meg nedpå med beina høyt hevet innimellom.

 

Åreknutene er på det verste nå når man er gravid og har mye blod i kroppen og det vil gå litt tilbake 2-3 måneder etter fødsel er det jeg har fått høre. De i underlivet forsvinner lettere enn de på leggene, så de må jeg nok leve med.

 

Er 30+2 idag og gleder meg til fødsel! Men gikk 13 dager over tiden sist så jeg har mest sannsynlig mer enn 10 uker igjen til ungen er ute :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vanvittig vondt i underlivet, til tider så ille at jeg ikke klarer å sette vekt på høyre beinet, må rett og slett bruke krykker for å komme meg fra sofaen til badet. Var hos gynekolog denne uka og fikk vite at det var åreknuter på høyre kjønnsleppe.

 

Jeg har også bekkenløsning, så siden det bare er oss to som nevner at vi har begge deler som sier det er noen smerter innvlovert, kan det jo hende at det er en viss krysseffekt på gang her?

 

Uansett, gynekologen foreslo å legge noe kaldt i skrittet, ispose eller et bind som jeg la i fryseren først. Har ikke testa det, men tenkte jeg skulle prøve. Ville bare viderebringe tipset.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar :) Eller, de som svarer er vel forsåvidt de med samme problemer. Men da føler man seg litt mindre unormal i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, tipset om å legge noe kaldt på underlivet, brr. Var det for å minske "skaden" (altså åreknuten), eller for å lindre smerten hevelsen? Husker du om gynekologen begrunnet det med noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det bare var for å minske smertene når det er for ille at man skulle bruke noe kaldt - litt som når du har slått deg og fått en blåmerke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodårene trekker seg sammen når det er kaldt, så det hjelper nok mot begge deler.

 

Jeg har mye vondt nedentil. Kjennes ut som det presser på der nede, men jeg er jo ikke så langt på vei ennå. Har ikke fått åreknuter. Huden har derimot blitt mye mørkere etter forrige graviditet og fødsel i hele området... Etter den første fødselen fikk jeg hemorrider og jeg har aldri fått dem helt vekk. Nå er de tilbake for fullt! Har prøvd alt de har på apoteket til ingen nytte. Skal ta det opp med legen på neste kontroll for nå har det blitt så plagsomt og jeg bekymrer meg for hvordan det vil bli under/etter fødselen. Kjenner dem faktisk når jeg sitter og det er utrolig ekkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...