Gå til innhold

Signer her om du IKKE har NOE å utsette på NAV!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Artig at denne tråde kom, satt å fortalte samboeren min i går at jeg har utelukkende positive erfaringer med NAV. Men så har jeg ingen problemer med å skjønne at de må ha den informasjonen de må ha og legger ved alt som trengs på de forskjellige søknadene også da. Har inntrykk av at det er mange som klager på NAV når de faktisk selv er ansvarlig for at det blir problemer, men skjønner at det ikke gjelder alle også.

 

Men uansett, jeg har fått god informasjon (etter at jeg har bedt om møte med dem) og fått god sørvis fra NAV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her

 

Har hatt en del med NAV å gjøre i svangerskapet, grunnet sykemld og diverse.

Det gjelder å være litt forberedt før en skal på NAV-kontoret, ha noen spm i bakhånd, og be om et møte.

Da kan en i fred og ro blir enige om diverse avgjørelser og videre saksgang.

 

Kommer en derimot med en litt "fiendtlig" holdning så kan en bare takke seg selv. En MÅ faktisk bidra litt selv, kan ikke bare vente å få alt ramlende ned i fanget.

 

Det handler om å gidde å ta ansvar for sitt eget liv, slik at en kan samarbeide med saksbehandlere. Om en må bruke litt tid til skjemaer, og et par telefoner... so what??

 

Dette var litt av min mening i møte med NAV, som er der for å hjelpe oss, ikke trykke oss ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke det at man ikke gidder å bruke litt tid på telefonsamtaler og brev som er greia, men når man har ringt ikke mindre enn 24 ganger (ja, jeg har skrevet det ned) og fått beskjed om at vedkommende skal ringe tilbake hver gang og det ikke skjer, og det er 2 år siden man ringte første gang, og 15 brev siden..... Da er det ikke sånn at man ikke gidder å ta ansvar selv.

 

Men, etter 3 år med krangling om bidrag så er jeg fornøyd, jeg! Etter å ha sendt alle papirer 4 ganger fordi de "ikke har motatt det" (Selvom jeg leverte personlig og fikk stemplet 2 av gangene) så gikk alt i orden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stort sett veldig fornøyd med NAV, men har ikke hatt så mye med de å gjøre, da.

Var i en vanskelig situasjon for en stund siden, det tok tid å få penger fra NAV, men det var pga situasjonen som var vrien, de ansatte der gjorde det de kunne for meg :)

 

Litt vil det alltid være å utsette på en stor etat, feil kan skje, og det er kjedelig for dem det går utover, men i det store og hele tror jeg ikke folk i Norge forstår hvor heldige vi er som har NAV.

 

Er ganske lei av all klaginga til enkelte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til 12:48

 

Joda, jeg skjønner deg godt at du blir frustrert, og ditt tilfelle virker veldig spesielt også da. Ringt 24 hganger, pluss ørten brev.

Du gikk ikke opp på kontoret fysisk og ba om et møte. Mange ganger så må en troppe opp på slike plasser for å bli hørt....

Og det er leit :(

 

NAV har sine feil, og mangler, men det skyldes ikke de ansatte stort sett. En vet jo at NAV har vært i en veldig vanskelig situasjon, og det er det høyere "makter" sin feil.

 

Det jeg vil ha fram er at de ansatte på NAV gjør så godt de kan med de midler og kapasietet de har tilgjengelig.

På alle arbeidsplasser vil en finne "idioter" som jobber, som bare ikke har empati og vilje til å vise respekt, også hos NAV.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har ikke så mye erfaring med de, men det lille har vært positivt..bortsett fra at de driver å sender brev om at jeg kommer til å få brev.. veldig botkastet pengebruk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12:48 her

 

Joda, jeg troppa opp 3 ganger, men det var aldri noen der som kunne hjelpe. Altså, det var noen der, men saksbehandleren min var alltid i møte, opptatt, lunsj, kurs, whatever.... Når man jobber 100% og har 2 unger så er det ikke bare bare å sitte der til de tar meg inn heller :)

 

Jeg skylder ikke nødvendigvis på de ansatte for at NAV generellt har et dårlig rykte, men jeg skylder på de ansatte for at de ikke kan gjøre som de lover, nemlig å ringe tilbake. Forøvrig er jeg fornøyd med NAV og det de gjør for ola nordmann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste forholdet jeg har hatt til NAV er når jeg fikk utbetalt fødselspenger, å de kom jo en gang i måneden..... så har vel egentlig ingenting å utsette på de.

Barnetrygden kommer jo også inn når den skal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting å utsette på nav:)

 

 

(men har forståelse for at andre er frustrerte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAV er supre, å har hjulpet meg masse. De vil hjelpe meg enda mer, men jeg har nå takket nei. Vil nå stå på egne ben. Det sier litt om dem syns jeg. Flotte er dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle ha førstemann var jeg alene, men med nr to var jeg gift. Er strålende fornøyd med NAV/tidl. Trygdekontoret. Har de siste årene hatt en svært ukomplisert forhold til NAV, kun barnetrygd (privat avtale med eldstemanns far).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...