Gå til innhold

Kjenner dere liv?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 18+2 og har kjent spark utenpå i 3 dager og det er kjempemoro :) Er forresten førstegangs!

 

Når kjente du liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med første kjente jeg spark når jeg var 21-22uker...

Nå så venter jeg nr 2 og er 16+3 men ikke kjent spark ennå,trur morkaka ligger foran å demper evnt spark..Det var det de sså på ul på legevakta når vi var der i uke 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 2. gangsfødende. Denne gangen kjente jeg "innvendig" liv veldig tidlig i forhold til sist (rundt uke 12 om ikke jeg husker feil)

Nå er jeg i uke 20. og de siste to ukene har jeg kjent spark utenpå magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist kjente jeg spark i uke 13, og kjente det utenpå rundt uke 16.

 

Denne gangen har jeg morkaka forran oppe, og kjente liv først i uke 17, og mellom uke 18 og 19 utenpå magen. Nå er jeg snart 20 uker på vei og kjenner flere bevegelser, ikke bare spark. Morro:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 17+0 og har kjent bevegelser i halvannen uke.

De blir mer tydelige nå merker jeg, men jeg kan ikke kjenne noe utenpå enda.

 

Nyter dagene nå som magen vokser, og energien er på topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har kjent masse liv siden uke 12.. men de siste ukene har det blitt mindre og mindre.. Gått fra ordentlige spark til bare bobler.. veldig spent på UL på tirsdag..

 

Med nr 2 kjente jeg sparkene GODT utenpå fra uke 17 selv om jeg også da hadde like mye polstring på magen. Har fått vite at jeg har morkaka oran mot magen. Det er nok denne som demper.. Og etter hvert som den vokser så blir det jo et større område som dempes også..

 

Gleder meg til babyen fyller magen mer, så jeg kjenner hver minste bevegelse.. mye mer betryggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 16+5 i dag og har ikke kjent noe ennå.. har vært på to UL der babyen har vært veldig aktiv, så jeg regner med at det fortsatt er liv der..

 

Men vet heller ikke helt hva jeg skal kjenne etter, siden det er første gang. Det er noe inne i magen, men det er vanskelig å vite hva som er min puls, rumling i magen og babyens bevegelser, synes jeg..

 

Noen tips til hva jeg skal kjenne etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første kjente jeg første spark i uke 15.. Nå er jeg 2 gangs, er 17 uker, men ikke kjent noen ting enda.. Har vært på flere ul å vet det er liv der. Hører på hjertelyden hver dag hjemme å. Men venter spent.. Håper virkelig jeg kjenner noe snart!! Blir utålmodig jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå 17 uker, har ikke kjent spark, bare små bobler som mulig kan være noe. Bare antydninger så langt, Med føstemann kjente jeg det i uke 18, så begynner å bli litt utålmodig. Vil så gjerne kjenne det så man får den bekreftelsen at det er liv!! UL neste uke, så får vel bare vente å se....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er 18 uker på vei i dag og er 2 gangs fødende, har vel kjent liv i litt over 2 uker nå, kjempe spennende, men sitter bare å venter til den dagen jeg kan kjenne liv på utsiden å, sånn at jeg kan dele den lille med store søster og pappan :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...