Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #1 Skrevet 14. august 2010 Jeg synes dere har minimum av respekt for andres liv! Ingen har kontroll når de tekster i bilen! Det er ingenting som haster så mye at man skal risikere andres liv!
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #4 Skrevet 14. august 2010 akkurat ja! men det sier du vel ikke når folk eller du selv spiser pølse og drikker brus i bilen og når du trykker på cd spilleren og snakker med andre samt leter etter noe..... hmmm
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #5 Skrevet 14. august 2010 Mener det er idioti å snakke i mobiltelefon også, man blir mer uoppmerksom selv om man har øya på veien. En annen ting er alle de som driver å snur seg bakover på ungene hvis de suttrer eller lager lyd, livsfarlig. I går lå jeg lenge bak ei som drev å snudde seg bakover, hun var flere ganger langt over gulstripa, hva om det kom en bil imot? Så ut som hun holdt på å rekke ungene et eller annet også. Hun kjørte forbi flere busslommer og andre avkjørings muligheter. Jeg vurderte nesten å kjøre etter henne for å se hvor hun stoppet så jeg kunne kjefta henne huda full.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #6 Skrevet 14. august 2010 Her var det noen som følte seg truffet ser jeg...
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #7 Skrevet 14. august 2010 Kanskje en idè å holde øynene på veien og ikke glo på andre biler og bilister for å se om de rekker noe til barna sine eller ikke
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #8 Skrevet 14. august 2010 snakke i mobil er ikke så farlig som folk vil ha det til. man bruker en hånd til prat og en hånd til styring....hva når en snakker med andre i bilen å styrer med en hånd uansett......da kan en likegodt være alene i bilen !
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #10 Skrevet 14. august 2010 Når du får sånne svar, så regner jeg med at alle gjør det du sier. Statistikken på dødsulykker med bruk av mobil, ja den tror jeg ikke dere har så veldig lyst å vite egentlig. Den er ramlende høy. Nei jeg gjør ikke sånt. Stopper da heller bilen og da gjør tingen. Er mer uppmersksom nå etter fått barn. Det er et liv det er snakk om, og det livet er mye mer verdifullt enn kanskje tenkt. Uerstattelig. Jeg hadde også en slik opplevelse, om ikke det var den verste sorten så var den der. Jeg kjørte bak en bil som i begynnelsen kjørte pent, men etter en liten stund begynner bilen å slenge frem og tilbake. Ut i den gulestripen og så tilbake i motsatt retning. Et tidspunkt så så det ut som om, at han skullle krasje med autovernet, det var temmelig nært. Sånn holdt vedkommende på en stund. Fører var alene i bilen, men kunne tydelig se, at han tuklet med noe. Er helt sikker på at det var mobilen. Hvorfor ikke heller tenke, det er noe som heter handsfree...
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #11 Skrevet 14. august 2010 Når man ligger bak en slik bil i både 80 sone og 30 sone så observerer man endel selv om man faktisk følger med på trafikken ellers også. Det var ikke til å unngå å se, og det angikk i høyeste grad meg og barna som lå bak å følge litt med siden en eventuell kollisjon kunne fått konsekvenser for oss som lå bak også.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #12 Skrevet 14. august 2010 Det er faktisk forsket på, og det viser seg at man mister fokus når man snakker i mobil, selv med handsfree.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #13 Skrevet 14. august 2010 Deter FIRE ganger farligere å snakke i mobiltlf, enn å kjøre i alkoholpåvirket tilstand (ikke dritings, men påvirket), og det er ÅTTE ganger farligere å tekste !! Foruten at det er kjempefarlig; man utsetter både seg selv og andre for dødelig fare, så er det faktisk ULOVLIG !! (ang. trafikk og sikkerhet o.l. så er faktisk Norge utrolig treige... men ettersom mobildød-statistikken stiger, så må det nok gjøres noe drastisk her også... for sent, men ok...) "HONK IF U LOVE JESUS, TEXT IF U'D LIKE TO MEET HIM !!"
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #14 Skrevet 14. august 2010 hehe ja jeg elsker jesus og vil gjuerne treffe ham men ikke på DEN måten da vel å skrive meling i bilen er farlig helt klart. det er ikke det beste. men skriver man kort ja, nei osv så går det jo fint så lenge man ser på veien omtrent samtidig...
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #15 Skrevet 14. august 2010 Ingen problem å sende korte tekstmeldinger type ja og nei. Trenger ikke ta øynene fra veien en gang. Kan sende meldinger i blinde om jeg vil Viss man skriver laaange avhandlinger på sms, så er det jo noe annet.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #16 Skrevet 14. august 2010 Enig HI! Søk opp "No phone Zone" på facebook og joine!
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #17 Skrevet 14. august 2010 Svarer du uten å lese meldingen? Hjelper fint lite at man svarer kort, man skal ikke skrive eller lese sms når man kjører bil og man bør heller ikke snakke i mobil uten handsfree montert i bilen. Jeg har handsfree integrert i bilen, men på tross av det så lar jeg være å snakke i mobil så lenge jeg kjører. Jeg er også forsiktig med å feks diskutere osv mens jeg kjører, har all oppmerksomhet på kjøringen. Kjører heller aldri hvis jeg er sint eller er dårlig, på lik linje som at jeg ikke kjører hvis jeg har nytt alkohol. Har mistet alt for mange venner og familie i trafikken og i tillegg har jeg vært først til ulykkestedet etter en dødsulykke,årsaken var at den unge mannen hadde kjørt i et voldsomt sinne pga en krangel med kjæresten.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #18 Skrevet 14. august 2010 Jeg er helt enig med deg HI. Det finnes alt for mange IDIOTER som ikke tror det er farlig. De TROR de har kontrol, helt til de mister den! Man planlegger ikke ulykker! De skjer likevel.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #19 Skrevet 14. august 2010 Sender SMS i bil til stadighet jeg...men så er det ikke jeg som kjører da;)
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #20 Skrevet 14. august 2010 Er jeg stuck i trafikken kan jeg gjerne sende tekstmelding, kjører jeg i 80 miles i timen på trafikkert motorvei sender jeg ikke tekstmelding. Man ser jo gjerne situasjnen og trafikkbildet an, og tilpasser både kjøring og aktiviteter deretter.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #21 Skrevet 14. august 2010 Hva har Jesus med detta å gjøre da....
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #22 Skrevet 14. august 2010 80 miles = 128 km/t, så da er du en fare i trafikken uansett !!
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #23 Skrevet 14. august 2010 Utrolig at man faktisk får negativ respons på slikt som burde vært en selvfølge, Det er farlig å lese å sende sms i bil, uten tvil. Og det verste er vel at det er sikkert mange av dere som er såå opptatt med riktig sete til barna i bilen sikkert er noen av de som stadig smser i bilen. Så mye for å ville beskytte barna......... Har selv kunnet skrive i blinde her som noen skriver, men man må jo lese den andre beskjeden før man svarer og det skal ikke mer til enn noen sekunders uoppmerksomhet. Jeg gjør det aldri mer, legger tlf litt vekk slik at jeg ikke skal bli fristet eller glemme meg.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #24 Skrevet 14. august 2010 Jeg har joina NO PHONE ZONE på facebook og har med dette tatt et standpunkt, jeg tekster ALDRI mens jeg kjører. Synes det er en veldig grei regel, jeg har liksom ikke noe valg da jeg har tatt dette standpunktet. Det skal ikke mer til enn ett sekund før ulykka er ute og du har mistet mann og barn. Kan vi ikke bare ta et felles samfunnsansvar alle sammen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå