Gå til innhold

Skuffende respons da vi fortalte familien vår store nyhet:(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har 2 gutter på 3,5 og 1,5 og hadde ikke tenkt å få flere barn. Men så plutselig oppdaget vi at jeg var blitt gravid igjen. Vi hadde det litt tøft i begynnelsen med å bestemme oss for å beholde eller ikke,men vi valgte den beste løsningen:) Helt fra vi bestemte oss så har vi bare gledet oss mer og mer. Vi bestemte oss også for å holde det hemmelig så lenge som mulig, og nå er jeg 21 uker og magen begynner å bli ganske stor så nå er hemmeligheten ute til nesten alle og ikke alle tok nyheten like bra..

 

Bestemoren min laget en skuffende mine og spurte om det ikke var litt vel tett.. og når jeg sa at vi egentlig ikke skulle ha flere og at denne graviditeten kom veldig overraskende på oss,så svarte hun bare " men det går ann å gjøre noe med det vet du"! Jeg ble helt paff.visste ikke helt hvor jeg skulle gjøre av meg..

Svigerbroren min sin reaksjon var ikke like ille,men det var klart og tydelig at han mente at vi hadde nok med to.." jaha..stille lenge..ja det blir vel bra..og enda mer stillhet..

 

Greit at vi har hatt ett veldig tøft år på flere områder og vi har ikke vanlige a4 liv og ikke den beste økonomien,men vi elsker barna våre og vi gir dem det de trenger..Vi ser på denne graviditeten som starten på nye nytt og jeg hadde virkelig trodd at familien, som vet hva vi har vært gjennom ville glede seg på våre vegne..

Nå gruer jeg meg til å fortelle det til de som enda ikke vet..Var det feil å beholde likevel?! Er vi dårlige foreldre til guttene våre? Med hjelp fra mye hormoner så blir man nesten litt tullete oppi hodet og ganske usikker på hva folk egentlig mener om meg og oss...

 

Noen andre som har fått negative reaksjoner på en nyhet som egentlig skal være noe bra og hyggelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke dere som har gjort noe galt her, det er de som har kommet med slike reaksjoner.

Dere bør kose dere med graviditeten og barnet, og håpe bittelitt at den dårlige samvittigheten vil gnage oldemor og onkel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg syntes du ikke skal tenke så hart på hva de andre mener. Dere har tatt deres valg, og det burde familie og venner bare respektere. Jeg er selv bare 17 år, og fikk ikke veldig god respons jeg heller. Men helt ærlig så har jeg aldri hatt ett bedre liv, selvom jeg har dårlig økonomi. Så lenge vi har tak over hode, tøy og mat så har vi vel det vi absolutt trenger:)

Jeg syntes ikke dere er dårlige foreldre bare fordi dere bestemte dere får at sønnene deres skulle få ett søsken til. Tror nok de er takknemelige får alle søsken de kan få. Jeg er selv nest elst av en søsken flokk på 5. Er glad i absolutt hver og en av dem!:) Så at de får ett til søsken, tror jeg ikke du skal tenke så mye på:)

Lykke til med å fortelle til resten, så krysser jeg fingrene får at du får bedre respons av dem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...