Gå til innhold

Mannen min er sjalu på puppene mine!

Anbefalte innlegg

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Hehe... Ja, han er faktisk det! :-) Jeg er så heldig å ha en engasjert mann. Han elsker sønnen sin og ønsker å være med på alt! Men han syns det er så vanskelig at han ikke bare kan ta med seg sønnen sin ut alene han også, fordi han fullammer. Ja, jeg vet jeg bare kan pumpe meg, men det er ikke alltid lageret i fryseren er fullt og jeg har kanskje ikke tid til å pumpe. Man må alltid planlegge det.

Han føler også at jeg ikke engasjerer familien hans så mye. Det stemmer jo litt, for det føles unaturlig å fra hjem å besøke svigemor alene når han er på jobb, jeg har liksom mer lyst til å dra på besøk til min egen mor og søster.

Og har dere lagt merke til at alle papirene kommer i morens navn, selv om man er gift? Fødselsattesten kom i mitt navn, personnummeret, barnepensjonen + + Det gjør ikke saken noe bedre det! :-) Han føler seg ganske tilsidesatt...

Er det flere som har opplevd det slik? Han er ikke en sånn feminist altså, men det har vel kanskje vært litt mye på engang nå! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, tror du skal være glad for å ha en så engasjert mann ja:)

Mannen min er også kjempe flink til å ta seg av vesla, men har ikke merket noe "sjalusi". Det eneste er at jeg gjør som deg når jeg skal på besøk, dvs drar heller til moren og faren min enn til faren og stemoren hans. Det føles mye mer naturlig for meg, og da har det dessverre blitt til at hun føler seg mer trygg på mine foreldre. I tillegg er moren min hjemmeværende, og på hans side jobber de på dagtid. Har sagt flere ganger til mannen min at det også er opp til han å holde kontakten med sin familie.

Tror nok uansett at det kommer til å bli mye mer morsomt for mannen din etterhvert. Nå er vesla 11 mnd, og ser at mannen min har mye glede av henne. De kan kommunisere bedre og han kan ha ansvar for henne en hel dag hvis jeg skal bort.

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Ja.. Planen er å amme det første leveåret, men det blir jo likevel annerledes når han ikke fullammer!

Det er litt vanskelig med foreldre/svigerforeldre. Jeg har en svigermor som har masse tid og overskudd, men det er alltid lettere å spørre sin egen mor om hjelp først...

Skrevet

Jeg planla også å amme hele det første året, men når frøkna var 8 mnd så ble pupp fryktelig kjedelig. Gadd bare litt morgen og kveld.... og nå er jeg heldig hvis jeg får i henne litt på morgenen når hun er trøtt.

Så har lært meg at det ikke er noe vits å planlegge lengre, hun er (dessverre?) sjefen på visse punkter.. hehe:)

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Hmm.. Ja, jeg må minne meg selv på dette! :.) Ikke det at jeg ikke har merket at jeg har fått en ny sjef allerede da! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...