Gå til innhold

Amming og sexlyst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som slet med dårlig sexlyst i ammeperioden:

hvor lenge varte det? Måtte dere vente til dere ikke ammet i det hele tatt? Jeg ammer to ganger for dagen, har null lyst.. Hadde ikke dette problemet i starten, men hadde ikke sex da fordi jeg slet med fødselsskader og forbandt underlivet mer med traumatisk fødsel enn god sex. Ventet fem mndr før jeg prøvde, da var det mest vondt eg.. Etter å ha hatt litt sex i seks måneder, så har det blitt litt bedre, men det er ikke akuratt noen hyrdesstund. Og ja, vi bruker glidemiddel og lang oppvarming på meg. Men likevel vondt. I begynnelsen lengtet jeg etter sex, sånn det var før og følte lyst. Men nå er jeg mer sånn, yess mensen, da har jeg en unnskyldning denne uka.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter ikke med dårlig sexlyst da, men svarer alikevel. Nå er det bare en måned siden jeg fødte da, men vi har allerede hatt sex mange ganger. Men vi har hatt alternativ sex da. Altså, jeg orker og vil ikke ha noe oppi "der" enda, men vi koser oss masse på andre måter.

Tror det er lurt å holde sexen ved like, selv om det blit på litt andre måter. Vi er jo som helt nyforelsket igjen og klarer ikke holde fingra av fatet selv etter 2 barn og 10 år sammen;)

Bruk fantasien og kos på andre måter, da blir det nok mindre ork å komme i gang igjen og lysten blir opprettholdt:)

Lykke til:)

Skrevet

Selv om lysten er der, kan det gjøre vondt med sex pga tørre slimhinner. Dette går sannsynligvis over når du har sluttet å amme. Det er iallefall min erfaring. Og så kan det jo nevnes at det finnes mange måter å ha sex på...

Skrevet

Tror ikke det blir bedre av å ikke gjøre det ihvertfall, så vil anbefale å praktisere;) Blir nok bedre etterhvert, du spenner nok musklene i underlivet underlivet uten at du merker det. Har ikke selv hatt problemer med mindre sexlyst under amming, men har nok vært tørrere enn vanlig ja. Du må bare gi det mere tid, og avslappning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...