Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente som blir 3 i november . Hun har nå blitt bleiefri både natt og dag. Men sliter med bæsjinga......Hun får ikke til å bæsje på do. Det går rett i trusa. Hun har stålkontroll på tissinga. Å ta på henne bleia bare for å bæsje for så å ta den av igjen er uaktuellt.....potte nekter hun å sitte på noe jeg egentlig synes er greit siden det er doen som skal brukes til slutt.

Hun kommer å sir fra at hun må på do flere ganger men når hun setter seg på doen er det full stopp. Vi prøver å oppmuntre henne og ikke mase. Vi gjør ingen big deal av det når uhellet er ute men vi sier til henne at hun må prøve å bæsje i doen neste gang.

Noen råd? eller må vi bare stå han av? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det gjorde sønnen min og , lot han bare gå med bleie en liten stund til og begynte med fine klistre merker som han fikk hver gang han bæsja på do. plutselig ble det veldig jeft og bæsje på do , så "glemte" jeg og kjøpe bleier , sa jeg til han og da gikk det av seg selv :)han var nok ikke 100% rein før han var 3 1/2 , men det er veldig forskellig :)

Skrevet

Hun er så flink på natt og dag. Hun har vært HELT uten bleie i over en mnd nå. Å ta på henne bleie nå ville ikke bare være å ta 10 steg tilbake men nesten et overtramp....

Det har jeg ikke hjerte til. Men takk for råd likevel! :)

Skrevet

prøvd klistre merker og sånn da så ikke at du hadde skrevet at hun hadde vert heelt uten bleie så lenge , trodde det var av og på .

Skrevet

Nei d glemte jeg å skrive. Vi har et smykkeskrin med noen smykker i som står på badehylla som hun vet at hun får når hun klarer det. Skal prøve med klistremerker! Takk! :)

Skrevet

Det er ganske vanlig at unger sliter med å bæsje på do, nesten som om de har en slags angst for å bæsje der. Det går over etter hvert, bare fortsett å motiver henne. Kjeft er ikke løsningen, man må bare være tålmodig. Premiering kan jo være verdt et forsøk.

Lykke til! :o)

Skrevet

Premiering i form av klistremerker eller lignende kan jo være en god motivasjon som flere her foreslår.

Hva med å bruke god tid på doen, la henne sitte på en sånn barnering på do dersom dere ikke har det. Så setter du deg ved siden av med ei bok også blar dere i boka og leser og koser dere også kanskje det ordner seg av seg selv ;o)

Skrevet

Et tips jeg har hørt har vært å ha en krakk som er så høy at de hviler føttene på den når de sitter på do. Får bedre sittestilling da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...