Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #1 Skrevet 14. august 2010 Jeg syns ofte det er ganske harry. Spesielt de som måååå koooose seg med litt vin. Det er aldri "litt" vin heller.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #2 Skrevet 14. august 2010 Haha! Inspirert av hasj-innlegget, di tøvsjur:-)!!
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #3 Skrevet 14. august 2010 Ja, det er lett å bli inspirert en tidlig morgen av disse herlige temaene vet du:) HI Men helt seriøst, så syns jeg det er harry altså.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #4 Skrevet 14. august 2010 Jeg synes det er uproblematisk så lenge det ikke blir for mye. Jeg tar av og til et glass til maten eller om kvelden. Og ja, det er bare et glass, for jeg ammer. Hvis man er litt interessert i vin (eller andre alkoholholdige drikker, sikkert), så oppdager man at det er en hel verden av smaker, og det er ganske spennende, synes jeg.
The Bad Gal Skrevet 14. august 2010 #5 Skrevet 14. august 2010 Jeg skjønner ikke at de gidder eller liker det, men jeg er totalavholds, så jeg er vel noe sær uansett... ;-)
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #6 Skrevet 14. august 2010 Jeg drikker selv svært skjelden og svært lite. Joda, kan selvfølgelig ta et glass vin om vertskapet insisterer slik at det blir pinlig og plagsomt, men ellers føler jeg at jeg får vel så mye (om ikke mer faktisk!) ut av å drikke vann. Alkohol er et rusmiddel. Det er ikke så mye bedre enn hasj, i mine øyne, kun fordi det er lovlig i Norge. Det er mange tåpelige ting som fortsatt ikke er forbudt ved lov.
Let's hear it for the boys! Skrevet 14. august 2010 #7 Skrevet 14. august 2010 Litt merkelig spørsmål, egentlig. Min umiddelbare tanke er at HI ikke har peiling på vin (svært sannsynlig med tanke på at du synes vin er "harry"). Det er som en annen her sa; vin er en kultur. Det er en industri som jeg er veldig fascinert av. Jeg liker ikke å bli full, men jeg elsker vin likevel. Jeg er interessert i hele prosessen, og er spesielt glad i italienske viner. Og så smaker det så godt! Jeg er litt motsatt av Salad Fingers; jeg skjønner ikke hvordan man ikke kan like vin!
Gjest Skrevet 14. august 2010 #8 Skrevet 14. august 2010 Når vinen kommer fra dunk og nytes i kaffekrus er det absolutt harry, men ikke i nærheten av så harry som å drikke smuglersprit (det er dessuten veldig dumt). Men vindrikking kan også være veldig sofistikert. Så hva jeg synes om folk som nyter alkohol kommer nok helt an på hvem, hva og hvordan som så mye annet her i livet
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #9 Skrevet 14. august 2010 Ser ikke helt hva som er harry med å drikke litt vin, nyte en god wiskey eller conjac. Jeg liker rusen også, ikke at jeg drikker meg overstadig, men elsker å kjenne at jeg blir litt lettere i hodet og slapper litt av. Men unner meg skjeldent alkohol eller den rusen siden jeg kun drikker alkohol når vi har barnfri, noe vi har kansje 3-4 gang i året.
Himmel og hav Skrevet 14. august 2010 #10 Skrevet 14. august 2010 Det kommer an på hvordan man bruker alkoholen. En god vin til mat, eller et glass god konjakk til å kose seg med synes jeg er deilig. Moderat bruk av alkohol, primært for smakens skyld synes jeg er fint. Det jeg synes er ganske harry er "la meg se hvor mye alkohol jeg klarer å bøtte ned før jeg blir ufin, frekk og spyr" - kulturen. Enda verre, voksne mennesker som skryter av hvor fulle de var i går. Patetisk...
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #11 Skrevet 14. august 2010 Det kommer an ¨på typen alkohol og mengden. Drikker man bøttevis, eller hjemmebrent eller smuglersprit, så synes jeg de er like store tapere som de som tar dop. MÅ man drikke for å føle seg vel har man også et noe trist liv. Men drikker man god vin for smakens skyld en gang innimellom, uten å bli ravende full, så er det nå helt greit. Det er forskjellen på hasj og vin/øl etter min mening, for hvem i huleste har noengang røyket hasj fordi det smaker godt? Det er jo da utelukkende for rusens skyld, og det er da man har et problem. Og man har et like stort problem om man drikker alkohol kun for rusens del.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #12 Skrevet 14. august 2010 Alt til sitt bruk, tenker jeg. Godt med et glass vin en lørdagskveld, men har ingen problemer med å la være. I helgen har jeg barnefri og skal på byen med noen venninner, så da blir det sikkert litt mer, men ser ikke helt problemet med det, så lenge jeg ikke raver full rundt i gatene - noe jeg aldri gjør uansett.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #13 Skrevet 14. august 2010 Jeg syntes at det Norske alkoholforbruket er helt tragisk! Jeg syntes at alt for mange drikker alt for mye og jeg har inntrykk av av hvis voksne skal ha det gøy, så må det være alkohol (ofte i store mengder) involvert. Jeg liker ikke så godt å drikke selv og liker ikke ruset mennesker (spesielt de som blir litt overstadig). Og det er også en uting å drikke seg til en annen personlighet foran barn, så det medfører at voksne gjør sine ting (drikker), mens barna gjør sine ting for å ha det gøyt. Jeg skulle ønske at vi hadde en annen holdning til alkohol i Norge og at forbruket var mindre. Jeg skulle ønske at det var som i mange andre land hvor det var stuerent å ta seg noen glass, men det stoppet der før en blir for ruset. Selv syntes jeg det er godt med en cognac eller et glass rødvin av og til, men liker svært dårlig å bli full.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå