Gå til innhold

1-åring med hardmage..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har slutta med nan, så snuppa får vanlig mat/middag og vann/melk nå. Dette har resultert i hardmage.

Noe som kan hjelpe mot dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vår sønn har også slitt mye med hard mage.. og da mener jeg HARD mage.. fikk ikke en gang presset ut avføringa si...skreik av smerter, for det var så stort og hardt..

(nå skal det sies at vi er mye på sykehus med sønnen vår på grunn av andre problemer) vår løsning var at han måtte bli tømt med klyx av legene, for deretter og bruke laktulose ved jevne mellomrom.. Det hjalp veldig..

Vår sønn er også kortvokst.. og har alltid gitt han mat som tilsvarer hvor gammel han var..

Jeg kom opp med en teori at kanskje tarmene hans ikke var klar for maten med alle de bitene i.. siden han er på str med en 6 mnd gutt, kunne jo også tarmene være det? hvem vet..

Men uansett..jeg hoppet tilbake til å bare gi mat som er for barn på 6 mnd.. både middags glass og grøt.. Og skal si det hjalp med en gang. nå er han helt fin igjen.. :D

Lillemann har trange luftveier og sånt, så det å få i seg mat med masse biter var fra før av litt vanskelig.. satte det alltid fast i halsen.

En enæringsfysiolog fortalte meg at det var veldig viktig å gi de små masse drikke i løpet av dagen.. hvis ikke kunne det også bidra til hard mage. Her får lillegutt masse mme fremdeles.. og han storkoser seg med flaska si.. ;)

Jeg er ganske sikker på at det er maten du gir som er årsaken til at barnet ditt får hard mage..Du kan gjerne prøve laktulose..Det vil hjelpe. Men man skal gi for mye av det heller, for tarmene vil venne seg til det greiene og bli avhengig av det..

hvis ikke får du prøve sviskesaft, sviskeyoghurt e.l ..eller blande ut maltekstrakt i noe ho drikker, eller spiser. :D

Det skal også finnes noe nytt på marketed, i følge en lege jeg har snakket med på riksen..

Og det er noe pulver som man kan blande i både mat og drikke. skal visst være veldig bra og bedre enn laktulose. men husker desverre ikke hva det heter..

Skrevet

Vi hadde det samme problemet her, snuppa ble innlagt på sykehus.

Gi sviskemos, enklete får løsere mage av pære/bananer, laktulose fås på apotek og gjør avføringen mykere.

Det var det vi har gjort, kjempefin i magen nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...