Gå til innhold

Barnehage, schmarnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det som skremmer meg mest ved tanken på å sende min ettåring i barnehage er om hun skal havne hos noen av assistentene/førskolelærerene som mener ettåringer ikke har noe i barnehagen og gjøre. Så jeg lurer oppriktig på, gjør dere en god jobb for disse små barna selv om dere rister på hodet av foreldrene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er her for å ta vare på og bry oss om barna. Vi er ikke her for å fundere og bry oss så mye med hvorfor foreldre gjør som de gjør og velger som de velger.

Skrevet

Da er ikke du en av de jeg siktet til! ;)

Har sett i flere av barnehagedebattene at ansatte i barnehager har uttalt seg negativt ang. ettåringer i barnehage.

Skrevet

På privaten så kan man mene hva man vil, men jeg tviler sterkt på at en vettug barnehageansatt vil ta det ut på barnet/barna i barnehagen. At man lufter sine tanker her inne er en sak, men på jobb så er man profesjonell og tar selvfølgelig like godt vare på en ett-åring som en tre-åring

00:00

Skrevet

Jeg tenker at en barnehageansatt som ikke synes en ettåring har noe å gjøre i barnehage sannsynligvis vil være mer årvåken på ettåringenes behov ettersom de er klar over hvilke utfordringer en ettåring står ovenfor i møtet med barnehagehverdagen.

Skrevet

Tror ikke du har noe å frykte.

Jeg jobber selv med de yngste i bhg og mener privat, at så små barn har det best hjemme.

Men jeg er jo ikke dum og jeg vet at for de fleste så går det ikke at mor eller far er hjemme. Jeg må selv sende min 1 åring i bhg for at vi skal få det til å gå rundt økonomisk.

Det går utover barna på den måten at jeg passer veldig godt på dem, har de mye på fanget og sitter\ligger på gulvet med dem. For vi bryr oss veldig om barna og prøver så godt vi kan å være en god nr.2 :o)

Så ikke ta det negativt når vi mener at barna har det best hjemme. Det er kun fordi vi vil det beste for barna, og det beste for så små barn er mamma og pappa.

På en annen måte så er jeg jo veldig glad for at de kommer i bhg, for da får jeg jobbet med det jeg liker best, nemlig småbarn :o)

Håper du skjønner hva jeg mener :o)

Det er ikke foreldrene eller barna sin skyld at det er slik, det er samfunnet som er bygd opp på den måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...