Frk Marge Skrevet 13. august 2010 #1 Skrevet 13. august 2010 Saken er at jeg gikk ned 3 kg i 1 trimester.... Så vektkurven min har vært omtrent slik. 1-12 uker -3 Kg 12-27 uker +10 Kg Nå på 29+ har jeg gått opp ytterligere en Kg Jeg ligger altså nå på + 8 Kg av vekten jeg hadde før jeg ble gravid Vil det si at jeg har gått opp 8 Kg eller regnes vektapet med slik at jeg har gått opp 11 Kg????? Er usikker mhp vektoppgangen de siste ukene før fødsel. Er overvektig i utgangspunktet og håper på en forholdsvis moderat vektoppgang siden jeg har lagt på meg MYE, særlig i første svangerskap og sliter masse med å gå ned igjen etterpå pga lavt stoffskifte
tulla<3sep2010 Skrevet 13. august 2010 #2 Skrevet 13. august 2010 Jeg vil nå si at du har lagt på deg 8 kilo. For det er jo det du har. Selvvom du gikk ned i første trimester. Det er jo det du reelt har gått opp, selvom du gikk ned først:)
Voyeur Skrevet 13. august 2010 #3 Skrevet 13. august 2010 Jeg gikk også ned 2-3 kg i 1 trimester, og tar de ikke med i total vektoppgang, mest for meg selv da;) De første ukene av en graviditet er jo som en dårlig slankekur, og alle vet at man legger fort på seg igjen av dårlige slankekurer;) Så du har bare lagt på deg 8 kilo ut ifra hva som var din startvekt.
Monique8 Skrevet 13. august 2010 #4 Skrevet 13. august 2010 Vi regner jo utifra vekten vi har når vi blir gravid, så 8 kg er din vektoppgang
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 14. august 2010 #5 Skrevet 14. august 2010 Hmm, interessant =) Det samme har jeg tenkt på nemlig. Hos meg er det sånn: 1-12 uker -3kg og 12-30 uker + 7kg Så da regnes det at jeg da kun har gått op 4kg og ikke 7kg? Ikke at det har så mye å si, men har bare lurt på hvordan lege og jm regner det ut =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå