Gå til innhold

Hva kan hjelpe når ikke paralgin forte hjelper mot hodepine?


Trønderbærta

Anbefalte innlegg

Er litt desperat nå, har så sinnsykt hodepine, hatt det i nesten hele dag, tatt ibux tidligere i dag, men det er jo nesten som drops. Tok for ett par timer siden paralgin forte, men merker ingen forskjell. Prøver å drikke mye da det pleier å hjelpe.

Trenger gode tips nå :-p , er så vondt at jeg er kvalm :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 paracet og 1-2 ibux ( alt etter styrken på Ibuxen.)

Det er det eneste som funker når jeg har ekstremt vondt i hode.

 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du migrene og må få migrene medisin. Hos legevakten kan du sikkert få en nesespray, kanskje zomig eller lignende. Kan være at du sover det av deg, men jeg klarer ikke det. For det første klarer jeg ikke å sovne og for det andre om jeg en sjelden gang skulle klare det våkner jeg opp med migrene igjen. Nå har jeg alltid migrenemed. hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS.. Jeg mente å skrive at du muligens har migrene for å være heeelt korrekt. Pluss at du kan kjenne igjen migrene ved at man har vondt bare på ene siden av hodet. Har man gått i flere timer føles jo det tilslutt som hele hodet dundrer :s. God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være migrene, men det kan også være spenningshodepine.. vondt i nakken?

Prøv å legg noe varmt rundt nakken, det pleier å lette litt på trykket... og ellers er jo søvn supert ;)

 

Hilsen ei med migrene (som nesten er kvitt det!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykk hardt ved neseroten - altså mellom øynene, en finger på hver side av nesen og litt opp mot øyenbrynsbenet (?)

 

Det er et triks som hjelper på hodepiner her i huset. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

smør mentolathum på tinningene. og legg deg og slapp av litt i et mørkt rom. Det hjelper her i huset

 

God bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samme virkestoffer (Paracetamol) i Paralgin forte og Paracet, og kroppen tåler ikke altfor mye av det (leversvikt i ytterste konsekvens). Dersom du tar Paralgin Forte(og dermed får i deg både Paracetamol og Kodein), er det helt unødvendig å ta ekstra Paracet samtidig. Derimot kan man øke doseringa på Paracet eller Paralgin Forte (snakk med legen).

 

Ibux kan man f.eks. ha nytte av å suppere med, og dette skader ikke leveren, slik som Paracetamol gjør. Det man skal huske på i forhold til Ibux, er å spise noe mat sammen med tablettene, helst unngå alkohol, og at man ikke bruker Ibux hvis man har astma.

 

Jeg benytter meg av Paracet + Ibux alltid ved sterke smerter, være seg tann-, mens-, muskel- eller hodesmerter.

 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg har forstått rikitg, har slitt med hodepine selv i det siste, så skal migrene forverre seg ved fysisk aktivitet mens spenningshodepine ikke får noen merkbar forskjell. kanskje du skal forsøke å jogge eller noe lignende? forverrer det seg, så dra til legevakta. hvis det er spenninghodepine kan det hjelpe å ha sex:-P jeg sliter med spenningshodepine i mange dager i strekk av gangen og da er paracet helt uten virkning. beste er å gå en tur (bruk solbriller om du er ømfintlig for lys) og beveg skuldre og armer i store sirkler. strekk ut når du er varm nok og få deg en liten hyrdestund med mannen din, så håper jeg du får samme effekt som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par alternativer - da dette er en helt vanlig situasjon for meg:

 

tru deg til å varme opp skikkelig (trene - jeg vet det ikke er fristende) - tøy skikkelig ut

 

klem innpå et par glass rødvin (husk å drikke mye vann, så du ikke får tilleggshodepine)

 

legg deg i kveld og håp at det er over til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp de tabelettene som heter alpoxen.

De selges reseptfritt på apotek og er helt fantastiske både mot vanlig hodepine og migrene hos meg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...