Gå til innhold

Signer her alle som hater NAV

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller har hadd problemer med i en eller annen form.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar du imot penger fra noen du hater?

Hat? Neppe at du hater NAV

Skrevet

Trist at vi har et system som gir penger til de som får barn, penger til de som ikke har barn i barnehage, penger til de som er for syke til å arbeide, penger til de som har nådd en viss alder, penger til de som har særskilte behov, hjelper folk å komme i arbeid igjen, utdanning, kurs, arbeidsmarkedstiltak, rådgivning, sosialhjelp.... You name it... Ja, la oss hate nav...

Mye kan sikkert sies om mangt, men fy flate - alt i alt har vi det godt!

Skrevet

Nav gjør i bunn og grunn en god jobb. Det er jo ikke alltid at folkene i skranken kan noe for regler og lover dem må følge..

Eneste negative jeg har å si er at de kan være litt surrete når det gjelder papirer, så er lurt å alltid be om en kopi og en bekreftelse på at de har mottatt det.

Skrevet

23:00 : DEN kan jeg signere på!!

Skrevet

Min opplevelse av nav er at de ikke har kompetanse på det de skal ha kompetanse på, de gir dårlige råd og gjør det de kan for å stikke kjepper i hjulene på kundene. De innrømmer ikke at de tar feil og uansett om NAV faktisk har feil er det kunden som taper. Nav skulle egentlig vært et rettferdig system, men er det ikke. De ser ikke personene de saksbehandler og bryr seg ikke om de gjør noen feil. De sparer penger der de kan av skattebatalerne sine peng, og har et meget tungvidt system som gjør at man ofte må jobbe livet av seg for å nå gjennom med en sak. Og da kan man igjen bli sykemeldt og må kjempe en ny kamp videre.

Signerer på hater NAV!!

Skrevet

Tenk så fantastisk heldige vi er som får bo i Norge der man faktisk får hjelp om man ikke kan jobbe selv.

Vi har verdens beste permisonsordninger og et supert helsesystem

Vi har tak over hodet, mat på bordet, rene klær og et støtteapparat når ting går trått..

Klart NAV kan være irriterende, men vi er heldige tross alt!!

Skrevet

Ja det høres veldig fint ut, men det er ikke slik i praksis! Det er derfor mange blir så skuffet og sinte. Når de vet at dette har de rett på, men de må kjempe en kamp uten like først.

Skal selv over på app og prøves ut for å se hvor mye arbeidsevnen min er redusert. Legen min sier jeg må omskoleres fra helseyrke. Så det jeg da håpet på var for det første rådgivning. Det jeg fikk var ei kjeftesmelle som fortalte meg alt jeg ikke hadde rett på og at jeg ikke kunne forvente noe slikt av dem fordi det hadde dem ikke penger til. De kunne ikke engang gi meg søknadskjema. Måtte finne ut av det selv men hvis det ble et for stort problem så fikk jeg komme ned dit så kanskje de hadde tid til å hjelpe meg.. Er det dette man kaller rådgivning? Og hjelp til å komme ut i arbeidslivet?

Penger får jeg de mnd de ikke gjør feil og har kjempet mang en kamp for å få det igjennom. Vi snakker mnd. Hva jeg skulle gjøre i de mnd uten penger var mitt problem. At de rotet bort og glemte var mitt problem. Og det gjorde meg sykere. Og gruer meg veldig til å fortsette kampen nå om aap. Vurderer å ha med meg advokat. Hadde det vært bare meg så hadde jeg ikke orket. Men må så ikke barna mine skal miste hjemmet sitt.

Så mye som vi betaler i skatt til dette rike landet så skulle det bare mangle at vi skulle få hjelp når man trenger det.

Hadde det bare vært så fint som det høres ut så hadde det ikke vært noe problem! Men sånn er ikke virkeligheten, dessverre.

Har hørt og opplevd så mye negativt om nav at jeg mener det er en skam at det er slik dem behandler syke mennesker som trenger hjelp. Det er ingen som klager på rettighetene vi har, er det? Det folk klager på er at dem ikke får dem hjelpen dem behøver og har rett på! Og nav gjør ingenting for å rette opp i systemet som ikke fungerer..

Dagens utblåsning!

Skrevet

Jeg kan ikke si at jeg på generellt grunnlag hater Nav. Men det er noe med mantaliteten til de som jobber der. Litt sånn "du kan ikke bare komme her å tro...".

Jeg har erfaring med Nav både som syk selv, sykt familiemedlem og gjennom jobben. Dette tre forskjellige Nav kontorer i tre forskjellige kommuner. Og jeg er kjempeoverrasket og skuffet over framferden deres. Om hvordan et sykt menneske med begrenset kapasitet blir møtt. Jeg forstår ikke hvordan det går ann å ta på seg en slik ovenfra og ned holdning, og stille slike krav til et menneske som er i en veldig tung situasjon.

Ansatte på Nav har prosedyrer og et regelverk å forholde seg til, og det gis ingen rom for bruk av skjønn. Jeg skjønner at dette er vanskelig for de ansatte på Nav. Jeg skjønner også at de har vært igjennom en ganske tøf omorganisering, og at det har vært vanskelig når en ikke vet helt hvem som har hvilke oppgaver. Men det må ihverfall være mulig møte klienter på en medmenneskelig måte. Både jeg, et familiemedlem og mange av pasienter på jobben har virkelig måttet kjempe for å få det vi har krav på. Og det i en sitasjon hvor vi har det vanskelig, og egentlig har helt nok med å klare hverdagen. Men da skal vi begynne å sette oss inn i et regelverk som de Nav ansatte ikke klarer å ha full kontroll på selv en gang. Og å få snakke med saksbehandler eller noen som har peiling for å få forklart saker og ting er jo helt håpløst. En kommer bare til et sentralbord der det sitter en gjeng som ikke har greie på noen ting, og for hver telefon en skal ta (noe som kunne bli mange i løpet av en dag) så må en forklare en lang og vond situasjon til et helt nytt menneske, og aller helst en østlending som ikke engang forstår dialekten din. Det opplevdes så håpløst oppi alt det andre håpløse, at jeg hadde bare lyst å gi opp. Og det er vel kanskje også det som er hensikten. Det som er så synd, er jo at det er de som er sykest/har minst kapasitet som gir opp først.

Jeg har også hatt med Nav å gjøre i to fødselspermisjoner, og makan til rot. Dokumenter med sensitive opplysninger, personnr. som vi sendte hele 3 ganger før de klarte å finne et av de. Men hvor blir disse dokumenetene av? Det er faktisk alvorlig når dokumenter av en slik karakter forsvinner, men det tar de ingen selvkritikk på.

Jeg har egentlig alltid tenkt at de som sitter å syter over Nav er unnasluntrere som syter for at de ikke fikk enkle penger enkelt nok. Men jeg har virkelig fått erfare hvor vanskelige de kan være. Bare ordlyden i brever en mottar fra Nav er rystende. Høres jo ut som en er en kjeltring fra linje 1, selv om en bare forsøker å få et en har krav på.

Nei, jeg hater ikke Nav. Vi er heldige i Norge som har gode velferdsordninger. Men det er allikevel en kamp for å få disse velferdsordningene, og det oppleves som enganske heftig belastning på toppen av det som gjør at en må ta i bruk disse. Som regel er det ikke helt friske mennesker i tipp topp form som er klienter på Nav. Å jeg syns det er trist og meningsløst at Nav har en møte å møte klienter på som om alle var kleltringer.

Skrevet

Og jeg er så møkk lei av å lese om NAV. Om folks "tåredryppende" historer om møtet med den store stygge staten som ikke delte ut penger med en gang man gikk inn døra på nav. At det ikke kan være å nøye om man ikke har rettigheter, man har da tross alt betalt skatt.

Og utallige historiere om den kyniske trygdedama som ikke møtte deg med et smil og latet som hun ikke hadde annet å gjøre enn å vente på akkurat DEG.

Og hver gang noen skriver et innlegg om nav så kommer disse historiene. Enten selvopplevde eller det er tanta som ikke fikk uførepensjon da hun fikk senebetennelse, broren som ikke fikk sykepenger fordi han akkurat da ikke hadde jobb eller bestevenninna som faktisk måtte betale tilbake overgangsstønaden hun fikk da hun bodde sammen med barnefaren - hva skulle de levd av da liksom???

Ikke rart folk er negative til nav, man blir jo foret med historiere om hvor håpløst det er sånn at man møter nav med en innstilling om at her er det vanskelig å få hjelp.

Signerer et annet innlegg her for noen dager siden der en foreslo et eget nav-forum. Der kan folk legge ut om de grusomme historiene sine, så slipper vi som har konkrete spørsmål rundt lovverket å gå gjennom x antall selvopplevde historier før noen endelig kommer til saken.

Kanskje man rett og slett skulle legge ned nav og si opp alle som jobber der, så kan folk klare seg selv når de får barn, blir syke, gamle osv.?

Skrevet

Endelig et godt og konstruktivt innlegg!!!

Kan med sikkerhet si at ting er på bedringens vei. Mye har vært i krøll de siste årene, men som ansatt i organisasjonen ser jeg med egne øyne at ting faktisk går seg til! Jeg stortrives i jobben min, og behandler alle med respekt. (Dessverre er det ikke alle som behandler meg med respekt, da de har så mye mot organisasjonen etter å ha lest i media) Det å kunne hjelpe andre gir meg masse energi og motivasjon til å gjøre en så god jobb som mulig.

Nav har som alle andre organisasjoner en stor variasjon av personligheter blant de ansatte. Enkelte burde nok ikke vært der, akkurat som i skoler, kommuner, helsevesen osv, og jeg har full forståelse for de som får organisasjonen opp i halsen etter møte med feil mennesker.

Ønsker alle lykke til, og håper at dere får mer positive opplevelser framover. Jeg skal iallefall gjøre mitt for at ting skal bli bedre.

Hilsen en østlending som ikke alltid har like lett for å ta dialekter fra indre vestlandet

Skrevet

Eller kanskje man skulle gå tilbake til det gamle systemet, FØR noen syntes det var såååå flott å legge etatene sammen. Jeg hadde ingen problemer med trygdekontoret, men NAV er et helvete å forholde seg til. Innen kort tid hadde samtlige av trygdekontorets ansatte sluttet, etter NAV reformen kom, og det har siden den tid jevnlig vært utskiftning av ansatte. Kvaliteten på ansatte har blitt synlig verre, og nå blir man virkelig elendig behandlet der. Jeg savner det gamle systemet, med korte behandlingstider og saksbehandlere som hadde et snev av normal oppførsel og medmenneskelighet.

Skrevet

Tror vel de fleste vet at det aldri kommer til å skje.

Det ligger altfor mye politikk og prestijse i nav-reformen til at noen tør å nevne det engang.

Det har kommet frem i etterkant av det finnes flere rapporter som ble utarbeidet før reformen, der det er konkludert med at det kunne skje det som har skjedd med reformen til nå. Flere rapporter gikk så langt som å si at de frarådet hele reformen. Vi som jobbet på trygdekontor den gang protesterte mye, men for døve ører. Reformen er bestemt av mennesker som ikke aner hva som skjer i nav. Det eneste som var fokuset var å få fler i arbeid og færre på trygd. At folketrydloven består av mer enn dagpenger og alderspensjon tror jeg ikke poltikerne ofret en tanke.

Og resultatet er jo som det er i dag......mange er misfornøyde med nav. Ansatte med masse kompetanse forsvinner fordi de ikke orker å jobbe i en etat som ikke fungerer. Og ingen vet hvordan de skal løse problemene i etaten. Men å gå tilbake til sånn det var før kommer aldri til å skje, det er jeg overbevist om. Tenk for et nederlag for pølse-Hansen, Saglie og resten av gjøkene...

nav-ansatt (som faktisk prøver å møte mennesker med medmenneskelighet)

Skrevet

Signerer til HI.. Det er veldig vondt når NAV nekter å gi deg penger du har krav på, og som "alle andre får". du føler deg så verdiløst som menneske.. Barnetrygd, barnebidrag osv det burde vært et selvfølge å fått.. Men de avslår alle søknader..

Jeg har da faen meg betalt skatt, og burde jo også få være med i trygdeordningene.. Skal de gi barnetrygda til en far som ikke er med i bildet, og som slipper å betale bidrag så burde jeg vært fritatt fra skatt mener nå jeg..

Skrevet

Helt idiotisk å hate en ordning som er til for å hjelpe.

Og ja, jeg har had problemer med en Nav ansatt som ikke gjorde jobben sin, men han slet vel med sitt. Har ellers vært fornøyd med hjelpen jeg har fått, selv om det til tider tar endel tid før et vedtak fattes, men så lenge det er innenfor de rammene de har satt så er det helt i orden for meg.

Vi skal være sjeleglade vi har en velferdsstat med slike ordninger, trolig var det en feil å slå sammen til Nav, men håper det går seg til etterhvert.

Hilsen langtidsykemeldt som nå er veldig fornøyd

Skrevet

Jeg må rett og slett si meg uenig!

Har en funksjonshemmet datter, og er sjeleglad for all støtte vi har fått, via nav. Alt fra gratis fysioterapi, flyreiser til sykehus på andre siden av landet, svømming i varmtvannsbasseng med fysioterapeut osv osv. Pluss at vi foreldre får hjelpestønad pga ekstraarbeidet det medfører å ha et barn med ekstra behov. Aldri møtt på problemer, bare forståelse og hjelp. De kan selvfølgelig ikke trylle og gjøre ting lettere, men det jeg har hatt krav på har jeg fått, uten problemer!

Da mannen min mistet jobben under finanskrisa fikk han ledighetstrygd, hvordan skulle vi overlevd uten den. Da han bestemte seg for å begynne for seg selv fikk han støtte og hjelp, både i form av gode råd, hjelp til oppstart og økonomi. Nå har vi det bra, men han hadde aldri vært der han er i dag uten støtten fra nav i oppstarten.

Selvfølgelig kan du møte på ukompetente mennesker, det kan du i alle firmaer og organisasjoner. Men tenk hvordan vi hadde hatt det uten de økonomiske hjelpeordningene vi har her i Norge. Det er mange snyltere der ute, og nav blir nødt til å prøve luke dem ut ved å bli strenge på å følge prodesyrer, regler osv. Jeg har selv opplevd de firkanta reglene og møtt på folk som svarer i hytt og pine uten å vite hva de snakker om, men i det store og hele er jeg likevel fornøyd. Vi har det godt i Norge, hate nav kan jeg ihvertfall ikke gjøre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...