Gå til innhold

Hva skjer egentlig med tyskere når de reiser på ferie?


Mom2Two

Anbefalte innlegg

Å trekke inn Hitlerjugend i denne sammenhengen er usmakelig.

 

Ellers er vel som oftes ikke store turistgrupper så veldig sjarmerende uansett hvilket land de kommer fra!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, sjarmerende er vel ingen store turistgrupper, men det er jaggu meg rimelig stor forskjell på hvor mye man gjør utav seg og hvor "stor plass" man tar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, herreJesus da, hun sier jo bare hva hun opplevde på tur. Hvorfor skal man rettferdiggjøre slik atferd med at nordmenn er lavpanna på sydenferie?

 

De var en gjeng idioter, de var tyske og da kan man jo begynne å lure på om tyskere, i tilegg til å ha et ekstremt stygt språk er noen selvopptatte, frekke, uhøflige tullinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeh...har du egentlig sett på korleis NORDMENN er når dei er på ferie? Det er myyyyykje verre enn det du beskriver over her. Makan til drittsekkoppførsel trur eg ikkje ein vil finne, uansett kor godt ein leitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri opplevd norske drittsekk pøbler på ferie. Eneste må være norlendinger, de bruker å høres. No offence.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig i at tyskere utmerker seg på ferie slik som du skriver. Store reisegrupper har en tendens til å virke slitsomme på andre uavhengig av gruppens nasjonalitet.

 

Fortsatt ser jeg ikke at det er naturlig å sammenligne en tysk turistgruppe med Hitlerjugend, snarere uspiselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter "rechtsfahrgebot", det betyr at du bare får skifte til venstre fil for å kjøre forbi en annen bil, så kjører du tilbake til høyre igjen. Det er nå lov å kjøre fort, da er det utrolig irriterende å ha slike som dassekjører med 130 på venstre fil. Kjører man -igjen, helt lovlig- 200, da er det ikke bare bare å halvere hastigheten for å få sjåfører i drømmeland tilbake til riktig fil.

 

De fleste turister som er i flokk oppfører seg ofte mindre pent, som noen skrev har det med å gjøre at ansvaret for dårlig oppførsel blir fordelt på mange hoder slik at man ikke bryr seg. At du møter da tyskere oftere enn andre har kanskje noe med faktumet å gjøre at ingen andre reiser mer enn tyskere og at det bor 80 millioner i dette landet. Selvsagt møter man da oftere tyske grupper enn danske eller norske. Jeg føler i hvert fall at nordmenn har forbedringspotensiale mtp sin oppførsel allerede på danskeferja eller når jeg reiser fra Gardermoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du ikke ha reist mye og opplevd nordmenn i utlandet - selv om du selv påstår det.

 

Charterferie med Svein er dessverre slik MANGE spanjoler ser oss nordmenn. Har bodd over 10 år i Spania og kan love deg at jeg har skjemtes MANGE ganger over nordmenn og nordkvinner der nede - direkte usmakelig og skammelig det meste som skjer når nordmenn på tur har sine "normale" fylleslag og tror at ferielandet skal stå på pinne for de.

 

Så tviler sterkt på at tyskerne er så spesielle når de er på tur i forhold til nordmenn, briter og nederlendere som er de 4 folkeslagene som utmerker seg negativt på ferie i Alicante/Torrevieja-området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reist en god del, men kanskje ikke så mye til typiske sydensteder, selv om jeg har vært på en del av den typen også.

 

Sånn generelt sett så er det jo faktisk en kjent sak at tyske turister ikke er spesielt godt likte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...