3 søte små Skrevet 13. august 2010 #1 Skrevet 13. august 2010 Har akkurat solgt huset vårt,og idag fikk vi beskjed fra megler om at alle lamper som sitter på veggen/tak følger boligen! Kjipt,for vi ha akkurat kjøpt en lysekrone til 50 000 som vi satt opp pga visning og bilder...skulle jo ha med denne i det nye huset våres! Noen som vet hvordan jeg kan vri meg ut av dette? Vi ble ikke opplyst av megler om dette!!
W29 Skrevet 13. august 2010 #2 Skrevet 13. august 2010 bytt den med en annen billig sak før dere flytter.
3 søte små Skrevet 13. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. august 2010 Hadde tenkt det,men de har jo bildene av huset og der ser de jo den fiiiine lysekrona mi!!!!huff!de kommenterte til og med at den var veldig fin!
Gjest Detverkeribakhodet Skrevet 13. august 2010 #4 Skrevet 13. august 2010 hvordan er den montert? er den montert med stikkontakt eller "sukkerbit"? alt som er tilkoblet strøm med stikkontakt kan man ta med seg fikk vi beskjed om...
Gjest Skrevet 13. august 2010 #5 Skrevet 13. august 2010 Tror ikke den er lov til å bytte ut, hvis den var med på visning.
Salat Skrevet 13. august 2010 #7 Skrevet 13. august 2010 Det stemmer at alt som anses å være fastmontert skal følge huset. Vi fikk beskjed om at hovedlyset i alle rom skal følge boligen. Når vi overtok det nye huset hadde eieren likevel plukket ned lamper, men jeg orket ikke krangle på det da det uansett ikke var vår stil. Snakk med kjøper og foreslå å heng opp en annen lampe, si at dere ikke visste lampen skulle følge og at den er veldig spesiell for dere og sånt. De fleste kjøpere vil vel forstå det så lenge lampen blir erstattet med med en annen pen lampe.
W29 Skrevet 13. august 2010 #8 Skrevet 13. august 2010 hadde jeg hatt en så dyr lampe så hadde jeg tatt den med uansett, så får de heller heve kjøpet. du får påpeke at du ikke visste dette og skylde på megler
rosa og en blå Skrevet 13. august 2010 #9 Skrevet 13. august 2010 arvelamer ol, er lov å ta ned, men må byttes hus med noe annet.
It's all about me Skrevet 13. august 2010 #10 Skrevet 13. august 2010 Ja ja, da har dere lært det iallfall. Skal dere følge lover og regler er lysekrona til 50 000,- tapt. At den nye eieren går med på å bytte ut en slik lampe er tvilsomt, det hadde iallfall ikke jeg gjort. Med mindre den er montert med løs ledning og direkte i stikkontakt som blir sakt flere steder her. Å bare bytte den ut er det samme som å stjele...
lykketrollet:) Skrevet 14. august 2010 #11 Skrevet 14. august 2010 Heisann. Når en kjøper overtar boligen skal den være i en stand den var på visning, men tror nok din megler har vært litt rask med å forklare hva som skal følge. Det er fastmontert lysarmatur som skal følge, se link jeg har lagt ved fra Norges Eiendomsmeglerforbund: http://www.nef.no/asset/2192/2/2192_2.pdf Jeg er sikker på at det løser seg og at kjøperne forstår. Ville de hatt med lysekrona burde de satt det som et forbehold i budet. Lykke til!
♥ DAME Skrevet 14. august 2010 #12 Skrevet 14. august 2010 Merkelig. Sånn er det ikke her hvor vi bor. Jeg solgte leiligheten min og hadde fiiine lamper både på vegg og i tak. Noen fikk jeg til 30 års dagen min. Klart at jeg tok de med. Ingen som sa noe på det. Vet om flere som tar med seg "private" lamper også. Megler sier ingenting på det. Lykke til
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. august 2010 #13 Skrevet 14. august 2010 Tror ikke det er noe krav om at det er samme lampe, men var det en lampe som var fastmontert så skal det være en fastmontert lampe der. Vet at både vi og mamma byttet ut noen lamper.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. august 2010 #14 Skrevet 14. august 2010 http://www.nettavisen.no/bolig/article2239544 Du kan ta den med.
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 14. august 2010 #15 Skrevet 14. august 2010 Du kan ta den med, og henge en annen lampe i stedet. Begynner kjøper å krangle på dette, si bare at lampen var en bryllupsgave/arv etc og at dere rett og slett ikke visste at regelverket var slik- men håper på forståelse at dere ønsker å ta den med. Som regel løser det seg nok.. Vi tok med taklampa vår, sa at det var bryllupsgave og det var helt ok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå