Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #1 Skrevet 13. august 2010 kan du fortelle litt om hvordan det er der? hvordan er oppvekestvilkårene? er det god skole og barnehage? lett å få barnehageplass? hvordan er lokalmiljøet mot en ny som flytter dit? funker det ok å reise til oslo ca 4 dager i uken for å jobbe? takk!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #2 Skrevet 13. august 2010 Dette lurer jeg også på. Vurderer selv og flytte til Hobøl
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #3 Skrevet 13. august 2010 kult, om vi begge flytter så kan vi være de nye sammen... hehe. håper ikke du skal ha mitt hus da
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #5 Skrevet 13. august 2010 Mannen min er oppvokst der, vi bodde der tidligere men flyttet før vi fikk barn. Kjenner derfor ikke til barnehagen eller skolen. Men pga dårlig kommuneøkonomi er det innimellom snakk om at skolen må legges ned. Da må barna fra 1. klasse kjøre med buss til knapstad. Vi flyttet fordi det ble litt for usentralt, man må kjøre til absolutt alt, og det er et stykke uansett hvor man skal. Det kan virke som halve ringvoll "hører" til Moss, og drar dit hvis det er noe, mens den andra halvdelen drar til spydeberg eller ski. Legekontoret der er supert forresten, veldig fornøyd med fastlege og behandling jeg fikk der.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #6 Skrevet 13. august 2010 Når det gjelder pendling til oslo må man ha bil. Enten for å kjøre helt inn eller til sonsveien for å ta toget. Kan ta toget fra ski, men jeg tror ikke det er noen steder å parkere gratis der.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #7 Skrevet 13. august 2010 ja, ski er kronglete å pendle fra fordi det jo ikke er noe serlig med P-plasser. men det er det vel ved son? og det er vel bare 10 min å kjøre dit? har bil, og trenger bare dra til oslo 3-4 ganger i uken. så sånnsett så er jo ikke reiseveien urimelig. men det ser veldig øde ut. har aldri vært der.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #8 Skrevet 13. august 2010 Sonsveien er ved son ja, maks 10 minutter å kjøre fra Ringvoll. Vil ikke være veldig negativ men jeg innbiller meg at det kanskje ikke er veldig lett å bli kjent med folkene der. Hobøl er en spredt kommune med tre tettsteder, så det er ikke noe samlingspunkt på noen måte. Du må også regne med å måtte kjøre ihvertfall 15 minutter hvis barna dine skal begynne på noen fritidsaktiviteter. Da må de til Moss, Vestby eller Knapstad...
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #9 Skrevet 13. august 2010 Søsteren min bor i byggefeltet på ringvoll.. Det er mange barn i området, de er fornøyd med skole og bhg, men som en annen skriver her så er skolen nedleggingstruet av og til, men det er ikke kommet noe konkret ut av den saken enda.. Jeg har inntrykk av at det er et bra lokalmiljø, men det er et lite sted.. Både søsteren min og mannen jobber i oslo, de kjører bil inn hver dag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå