Gå til innhold

Jeg er rett og slett ikke noen muffinbaker!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle lage noen muffins i dag. Grei oppskrift, trodde jeg. MEN, resultatet sier at det er noe jeg ikke har fått med meg i dette racet inn i bakingens verden. Kan noen av dere mer erfarne forklare meg hva som gikk galt?

 

Jeg skulle lage ostemuffins. Oppskrifta tilsa hvetemel, bakepulver, revet hvit ost, egg, kesam, salt, krydder og kokt skinke. Jeg blandet det, uten å overdrive, rørte bare til jeg fikk blandet alle ingrediensene (rørte sammen eggene før jeg ha de sammen med resten av ingrediensene). Så hadde jeg det i store muffinsformer av papir. Stekte de i en halv time, sjekka med bakepinnen min om de var ferdige (litt usikker på om den kanskje ikke funker helt på slik type bakst, men). Avkjølte de på rist.

 

Når de var nesten kalde så ville vi smake på dem. Det var enklere sagt enn gjort. Halve muffinen satt fast i forma. På de jeg ikke brukte kniv for å skjære løs, ja. Undersida viste seg å være litt brent, det kunne man se gjennom forma. Jeg stekte dem på stekeplate, jeg skulle kanskje ha brukt rist?

Hvordan griper jeg det an for å lage slike muffins som dette som går ant å spise på normalt vis? Gode var de, men hva hjelper det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste jeg kan komme på når jeg ser oppskriften din er at det kanskje er litt lite fett i, og at det muligens burde vært litt smør eller olje i oppskriften. Prøv evt. å smøre formene litt neste gang, eller spraye dem med litt formfett.

 

Det at de ble brent i bunnen kan enten komme av at de sto for langt nede i ovnen, at du hadde på for sterk varme eller at du rett og slett stekte dem for lenge.

 

Prøv igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg prøve neste gang. Litt olje, spraye formene og litt lenger opp i ovnen. Håper det hjelper, for de var kjempegode, bare umulige å spise på normalt vis. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...