Gå til innhold

Kjerringråd eller fakta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

At hvis far har mange brødre får man gutt og hvis far har mange søstre får man jente? mannen min har 4 brødre. Av medisinske årsaker burde jeg ikke få mange barn, men vil veldig gjerne ha 2. Jeg har en gutt fra før og har veldig lyst på jente neste gang. Ikke sykelig altså. Hadde lyst på gutt når jeg fikk det.

Vet man ikke kan ønske seg kjønn. Og har alltid tenkt at om jeg får 2 gutter er jeg glad for det. Men her om dagen spurte mannen til vennina mi om vi ikke fikk jente neste gang om de kunne ta jente-navnet vi skulle ha, som vi har planlagt lenge før jeg ble gravid i første omgang. Jeg holdt på å begynne å gråte og følte savnet over et ufødt barn. Høres sikkert veldig merklig og teit ut.

Veldig rotete jeg vet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett hvordan man vrir og vender på det, så er sannsynligheten 50/50 for det ene eller det andre kjønnet uansett. Det er vitenskapelig bevist. Det er tilfeldig at noen familier bare får mange jenter, og andre bare får mange gutter.

I min familie har det ikke blitt født gutter på morsiden på flere generasjoner. Helt til vår generasjon, da har det plutselig blitt to.

Skrevet

Tror det er bare tull. Fakta er det iallefall ikke!!

Mannen min har 3 brødre og ingen søstre, og vi har 3 døtre + 1 sønn.

Ene broren hans har 2 gutter og 1 jente, og en annen bror har 1 jente og 1 gutt.

Naboen har 1 søster og 1 bror, og 3 sønner.

Bare som eksempel.. ;))

Skrevet

det fødes litt flere gutter enn jenter så statistisk sett er det litt større sjangs for å få gutt enn jente. Bortsett fra det er det lite man kan gjøre for å spå, eller påvirke.

Skrevet

Dersom man får 5 barn er sjansen for at alle barn har samme kjønn 2/32.

(1/36 - alle jenter, 1/36 - alle gutter)

Det vil si, av alle søskenkull på 5, er gjennomsnittlig hver 36. bestående av bare gutter.

Det at din samboer bare har brødre kan være tilfeldig.

Har faren hans også bare brødre?

Så over til myten...

Som man vet, er det mannen som bestemmer kjønnet, og enkelte menn av en eller annen grunn, produserer flere sædceller av det ene kjønnet, eller at sædceller av et bestemt kjønn er sterkere.

Dette kan, men må ikke være arvelig.

Samtidig, enkelte kvinner, aborterer tidlig, eller lar ikke befruktede egg av et spesielt kjønn feste seg. Dette kan også være arvelig.

Med andre ord.

Dersom din samboers foreldre bare kunne produsere gutter, er det ikke nødvendigvis hans far som er årsaken, men er det han, er det ikke sikkert det er arvelig.

Lykke til

Skrevet

OK, takk for svar ;) håper jeg får jenta mi en dag.

Skrevet

Jeg MÅ bare kommentere noe... Har ikke veninna di og mannen hennes fantasi eller evne til å finne navn til sitt eget barn?? Hvis de vet at du av medisinske årsaker ikke kan få mange barn, synes jeg dette nesten var et frekt spørsmål...

Skrevet

Jeg ble litt satt ut, for ikke å snakke om lei meg. Men jeg eier jo ikke navnet selvom jeg ikke har de samme mulighetene som de. Ja de vet hvorfor vi ikke kan få flere enn 1 barn til.

Skrevet

Enig med 21:16! Det er jo tusenvis av jentenavn å velge mellom! Hvorfor i allverden må de absolutt ta ditt favorittjentenavn???

Men tilbake til hovedspørsmålet ditt: Mannen min har 4 søstre, og ingen brødre. Jeg har to søstre. Likevel fikk jeg først en sønn, og deretter en datter. Søstrene mine har også en eller flere av hver. Mine svigerinner har også både gutter og jenter...

Krysser fingrene for ei jente til deg!

Skrevet

Minner meg om stedet vi bodde før, liten plass med under 150 innbyggere i alt. Der var det 5 gutter som var født samme år som min. Tre av dem het det samme. Og to av dem hadde bestevenninnemødre som hadde visst om hverandres valg lenge før fødslene (2 mnd mellom fødslene). Utrolig merkelig at folk ikke har fantasi nok til å komme opp med "egne" navn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...