Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #1 Skrevet 13. august 2010 Trenger bare en klagemur... Det har seg slik at vi får hjelp av min mor og hennes samboer hver sommer. Jeg er student og er derfor nødt til å jobbe, mannen dagpendler og de hjelper til med barna. Det er en helt uvurderlig, og vi setter stor pris på den hjelpen. Vi hadde rett og slett ikke fått sommeren til å gå rundt uten deres hjelp. De er til vanlig er bosatt i Frankrike, og derfor bor de her hos oss under oppholdet. De kommer oppover ca 15. juni og reiser ca. 1. september. I vårt hus benytter de seg av en hybelleilighet som har en stue med sovealkove og tekjøkken, samt eget bad og inngang. Problemet er at de aldri er der nede for uten om natten. Hele tiden sitter de der hvor vi er, og mannen og jeg mister helt kvalitetstid sammen. Siden mannen min pendler, legger han seg lenge før de går ned til sitt, og dette virker begrensende på kosen og intimiteten. Det blir bare noen kjappiser innimellom, bortsett fra armkroken om natta. Vi har snakket med dem om at det er fint at de er noe nede, og de er helt enige. Det er tv, data og mat i leiligheten. De bare gjennomfører det ikke. I dag er det10 år siden jeg og mannen ble sammen, og det hadde vært hyggelig for oss to å kunne bruke tid sammen, men her sitter de! Jeg har ikke samvittighet til å be dem gå ned, eller besøke en av alle de bekjente som er rundt her. Klarer liksom ikke å være "slem". Så her sitter jeg og er frustrert og misfornøyd, mens jeg teller ned til september. Som sagt: Utrolig flott hjelp, men utrolig godt å bli kvitt også. Bare ett år igjen... :-/
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #2 Skrevet 13. august 2010 Med all den hjelpa synes jeg dere bare burde takke og bukke. >De er vel hjemme for å besøke dere, ikke for å sitte på en hybel.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #3 Skrevet 13. august 2010 Siden dere har en spesiel dag så kunne dere jo ha bedt dem om å sitte barnevakt på kvelden også å tatt dere en tur ut for god mat eller noe
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #4 Skrevet 13. august 2010 Selvfølgelig er vi takknemlige. Men etter 2 mnd. begynner det å røyne på. Ingen har bedt de om å være i leiligheta, men hver kveld til halv tolv, tolv, føles litt drøyt og frustrerende. De har mange venner og andre familiemedlemmer, som søsken og andre barn / barnebarn. I dag føler jeg meg bare litt kvalt.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #5 Skrevet 13. august 2010 Forståelig nok er der slitne etter å ha passet 3 barn hele dagen, så de ønsket å bruke kvelden til å slappe av :-S Har ingen andre som kan sitte barnevakt, så da blir det oss fire igjen...
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #6 Skrevet 13. august 2010 Hvorfor går du ikke bare og legger deg tidligere selv? Si at du er trøtt og er nødt for å legge deg, gjerne sånn i titiden. Blir de virkelig sittende likevel?
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #7 Skrevet 13. august 2010 He he, Ja, da. De sitter lengre alene. Hender rett som det er at jeg legger meg før, men har slike hemninger at jeg ikke klarer å ha meg med dem i rommet ved siden. Er bare frustrert i dag, men i morgen er nok alt så meget bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå