Gå til innhold

Dattera til ei venninne har blitt kastet ut av barnehagen fordi,


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

....De mener de har for dårlig kommunikasjon med stefaren.

Han leverer og henter hver dag og har visst vært slapp på å melde ankomst. Han bare leverer stedattera si innafor døra også må hun klare seg selv (5år).

Greit nok at det er litt sløvt, men er det utkastelsegrunn?

De ansattr har visst sagt at de har et ubehaglig forhold til stefaren og dårlig kommunikasjon så de ønsker ikke å ha "julie" der lenger.

Hun er kastet ut fra og med onsdag neste uke.

Dette er en privat barnehage.

 

Hva kan evt min venninne gjøre for å klage på eller endre denne beslutningen?

Synes det er rart de ikke har innkalt til en foreldresamtale engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke bare litt sløvt. Får ikke de ansatte beskjed om at ungen er kommet, kan alle mulige misforståelser oppstå.

Rart hvis de ikke har fått advarsler eller mulighet til å ha en samtale, men det kan jo hende at denne besvimte stefaren faktisk har fått mulighet til det men er for bortreist til å si det til noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ut som at de kommuniserer dårlig også, hvis de ikke har gitt noen advarsler eller i det hele tatt snakket med venninnen din eller mannen hennes om at det ikke fungerer sånn det er nå. Om de har lov til å si opp plassen hennes med den begrunnelsen i det hele tatt vet jeg ikke, men de må hvertfall følge oppsigelsestiden og den er på 3mnd i de fleste barnehager. Oppsigelsestid gjelder jo begge veier, ikke bare om foreldrene ønsker å si opp plassen. Hvor lang oppsigelsestid som gjelder i den barnehagen står helt sikkert i vedtektene til barnehagen ettersom den er privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne stakkars jenten har jo tydeligvis foresatte som driter i sikkerheten hennes. Tar du det de sier for god fisk? Kan være det ligger mye mer bak enn du vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig rart ut. Vil tro det er andre grunner til den oppsigelsen, som de ikke vil fortelle, og har funnet opp en slik historie.

 

Jeg har jobbet i bhg i mange år, og opplevd en god dose med håpløse foreldre. Men kaste barnet ut av bhg av den grunn har jeg aldri opplevd. Enda større grunn til å ha barnet i bhg., om foreldrene er håpløse, er det jo viktig at barna har et trygt sted å være.

 

Kan kanskje heller være manglende betaling som er grunnen, men de ønsker å holde det hemmelig. Eneste grunnen jeg har vært borti til at et barn mister plassen, på 15 år i bhg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...