Gå til innhold

Help ang alenemor, ny kjæreste, flytte


T Jente09Jente11

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurte på om noen kan hjelpe med litt svar og informasjon.

 

Er alenemor til en jente på et og halvt år og er selv 20 år. Har i etterkant fått kjæreste men vi bor ikke sammen, jeg bor fortsatt hjemme. Planen er å ta opp et fag nå i august også neste høst søker jeg meg inn på høyskolen. Men om vi flytter sammen mister jeg jo OS pengene mine og jeg lurer heller på om jeg skal starte å jobbe også ta opp skolen igjen om to år.

 

Eller om jeg starter på høyskolen som planlagt å heller la kjæresten jobbe, men det er jo ikke så sikkert i det lange løpet. Er så usikker...

 

Noen som går igjennom det samme eller har tips eller råd å gi meg.

 

Generelt vil jeg jo veldig gjerne flytte ut uansett, men er jo så dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest marie-s

Dersom han ikke er far til barnet så beholder du os i ett år, men du har ikke mulighet til å eventuelt ta noen ekstra fag nå da slik at du kanskje kunne fått kortet ned tiden med et år? Så til neste år kan du søke om stipend og eventuelt ha en deltidsjobb ved siden av. Nå vet jeg ikke hva du har planer om å utdanne deg som men mange steder kan du få deltidsjobb innen den bransjen du planlegger å starte i etterhvert.

 

Dersom du da i fremtiden kunne vise meg papirer på at du båder jobbet og utannet deg samtidig ville du nok stilt langt frem i køen når det gjalt å få jobb også. Selv jobbet jeg som veileder på skolen for de klassene under meg mens jeg tok utdannelse, dermed fikk jeg repetert stoffet enda en gang samtidig som jeg tjente penger på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han barnets far og dere er kjærester har du ikke rett på OS nå.

Holder du det skjult og blir oppdager blir det ikke lett å være deg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...