Gå til innhold

Normalvektig, men ...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

... sliter med overspising i perioder. Jeg spiser rett og slett til det er tomt! Hvorfor?? Grrr. Er ikke bare usunne ting som sjokolade og kaker etc, men middag osv. Mulig det er en form for spiseforstyrrelse, men har ingen åpenbar årsak til hvorfor jeg skal ha disse kickene. Klarer ikke la være å tenke på maten når jeg vet at det er mer igjen.

 

Så spørsmålet er; noen som har det på samme måte? Noen tips til hvordan man kan begrense seg ....? Jeg er som overskriften sier normalvektig (holder det slik pga trening vil jeg tro), men det kan umulig være bra for kroppen å få i seg slike megder med mat. Hjelp!!

 

Så bortkastet å bruke tid å krefter på mat, som egentlig bare er noe kroppen trenger for å fungere, ikke noe emosjonelt deprimerende noe ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja....kanskje jeg har noe slikt. Jeg mååååå spise opp all middagen. Hele pizzaen og all pastaen - det kan ikke ligge noe igjen, selv om jeg er mett. Lar jeg noe bli igjen ligger det å kverne i bakhodet...kan jeg bruke matrestene til lunsj? Nei, da må jeg spis dem nå.

 

Svaret er ikke så enkelt å lage mindre mat for en suppepose er en suppepose, en frossenpizza er en frossenpizza osv. Går greit noen dager når jeg kan begrense meg selv med å koke mindre pasta o.l.

Men etter å ha middagsbesøk er det grusomt- da må jeg spise alle restene.

 

Tror dette kommer av at jeg ikke kan kaste mat, mer enn at jeg er sulten eller spesielt glad i mat.

 

Er også normalvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...