Gå til innhold

noen som faster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på hvordan det er å faste. man må jo være sinnsykt sulten iløpet av dagen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du på muslimer som faster, nå i disse Ramadan-tider? Jobber sammen med 2 stk som var ganske slappe idag, den ene hadde kraftig hodepine..Ikke skal de drikke noe gjennom dagen heller..Men de koser seg med ekstra god mat den tid på døgnet de har lov til å spise ihvertfall - Skulle tro de blir veldig sultne, ja.. Som sagt, slappe og uopplagte var begge to idag...

Skrevet

ja var det jeg mente... ikke drikke heller? helt absurd. hvordan klarer de det? ikke rart de er slappe nei....

vet du når fasten er over?

Skrevet

Ramadan begynte nå på onsdag, og skal visst vare i 28-30 dager, tror jeg det var...

Fikk vite at noen "jukser litt", dvs de tar ut ferien sin og snur døgnet, dvs sover hele dagen og spiser som normalt gjennom natten...Syns dette høres litt ekstremt ut, da men...

Det med drikke var ikke jeg heller klar over - men unntakene er visst man er syk, eller er på reise - da har man lov til både mat og drikke...

Lærte mye idag jeg - spurte og gravde om alt mulig ang ramadan...

Skrevet

JJobbet for noen år siden sammen noen muslimske jenter. De fortalte at du har lov til å skylle munnen, men ikke svelge det. Poenget er at ingenting skal videre nedover i systemet- dette gjelder også røyk. Man skal rett og slett avstå fra nytelse ( herunder også sex).

Er du gammel, syk, barn, gravid, i barsel eller har mensen skal du ikke faste. ( Hun ene hadde merkelig nok alltid mensen når de hadde ramadan.... Hun var ikke spes troende =D )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...