Gå til innhold

Er det sært å ikke ønske å ta sertifikat?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Problemet mitt er at jeg har angst for å kjøre (me pga en bilulykke), holdt på i flere år.. mange tusenlapper rett ut vinduet, og ingenting igjen for det.. ble til og med anbefalt av kjørelærer å slutte..

 

Derfor har jeg bestemt meg for at jeg klarer meg fint uten.. drittlei av folk som spør om jeg ikke skal ta ferdig lappen. Og ja, jeg har allerede barn så jeg klarer meg uten lappen til tross for det.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives overhode ikke med å sitte bak rattet men tok lappen når jeg var 20 etter press fra mange.

Idag er jeg noen og 30, og har ikke kjørt de siste 7 åra eller så. Så det var utrolig bortkasta penger egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sært?

 

Om man ikke har behov så har det vel ikke noe å si om folk syns det er sært eller ikke.

 

Jeg har ikke lyst på lappen. Ikke råd heller nå da. Men ikke lyst seinere heller. Og jeg har aldri lyst på to biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var livredd, hadde angst for å kjøre. Men vi flyttet til et sted der det var upraktisk og nesten umulig å bo uten å kjøre bil når man har barn som må leveres og hentes i barnehagen, uten lappen hadde det tatt meg 4timer å levere, komme meg på jobb for så å hente og komme oss hjem, det hadde ikke vært mulig å få til i hverdagen. Så derfor var jeg tvunget til å komme meg over angsten. Nå bruker jeg en time til sammen på kjøre, levere, hente og komme oss hjem alle mann i stedenfor. Har ellers også fått en bedre hverdag, så er sjeleglad jeg fikk hjelp av en fantastisk flink kjørelærer som lærte meg kjøreglede framfor angst.

Og på toppen av alt elsker jeg å kjøre bil nå, var godt oppe i 20åra da jeg tok lappen så har ikke had den mange åra, men kjører nå gjerne langturer land og strand rundt med bilen full i unger. En annen ting er at det er utrolig greit på lengre reiser at vi er to som kan dele på å kjøre.

 

Så jeg ønsket meg ikke lappen i utgangpunktet, men var tvunget, men endte opp med å like bilkjøring. Så anbefaler alle uansett hvor de bor til å kjøre opp, det er verdt hver eneste krone, men man må kjøre endel i starten så man blir trygg og komfortabel, det hjelper med en trygg og sikker bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sært er det ikke, med mindre du da gjør deg avhengig av andre menneskers velvilje hele tiden. Jeg har en venninne som ikke vil ta sertifikat for hun "trenger det ikke", men det som skjer er at det alltid er jeg som må kjøre på klubbkvelder og annet( og hun som kan ta seg vin til maten), hun "kan ikke komme" om ingen kan hente henne osv. Etter mange år sånn, så begynner det å bli mektig irriterende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det rart en mister motet når ikke engang kjørelæreren hadde tro på meg? Har null interesse av den ydmykelsen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...