Gå til innhold

Er Britax Multi-tech et dårlig bilsete?? Erfaring noen?


Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥

Anbefalte innlegg

Sjekket testen til Forbrukerrådet, og så at den kom litt dårlig ut der.. Mens i en svensk test jeg leste, kom den veldig godt ut i test, faktisk best i test..? Tenkte å bruke den bakovervendt, noen som har dette og kan anbefale det eller forklare hvorfor det kommer så dårlig ut i test?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et veldig bra sete. Vi har det selv og er veldig fornøyd. Vet ikke hvorfor det kommer dårlig ut i test, jeg har ikke lest noen test av det setet, men dama vi kjøpte det av på Barnas Hus anbefalte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setet er kjempebra, men testene er så dumme. At setet gjør det dårlig i test er delvis fordi det legges vekt på brukervennlighet. Siden alle bakovervendte seter er litt plundrete å montere får de trekk for det i testen. Faren for feilmontering øker selvfølgelig også når setet er litt komplisert å feste. Og på toppen av det hele så er det visst slik at kombisetene testes forovervendt med høyest og lavest tillatte vekt. Dvs at de setter setet forover og tester det med en dokke på 9 kg. Dette resultatet er selvsagt ikke så veldig bra. Mens det som dessverre ikke fremgår er hvordan setet klarer seg i kollisjoner hvis det er korrekt montert bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det setet der, og er kjempe fornøygd.

Må være komplett idiot for å ikke å klare å feste det setet der, det er så lett som det går ann å få det med bakovervendt sete.

 

Det har scoret veldig bra i andre tester, og vi la mer vekt på dem.

Vi bruker det bare bakovervendt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner 2 som har det, de er egentlig fornøyd men barna blir veldig tidlig sittende i indianerstilling! (rundt 1 år...). Sitter ganske lavt der og så kan være litt vanskelig å se ut av vinduet. Hun ene jobba på Babyshop og sa at hun ikke ville anbefale det setet til meg som har en ganske lang unge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min 1,5 åring sitter helt fint i det setet, med tanke på bena altså. Det er klart at et sete som kommer høyere opp (kan) gi bedre benplass, men jeg vet om unger som har brukt det setet bakovervendt til 5 årsalderen, så jeg tror ikke det er et stort problem ;)

Å sitte med føttene litt bøyd, gjør ingenting.

At de blir sittende lavt, kan nok godt hende ja. Sier seg selv ettersom stolen er lav. Ingen problem i min bil fordi vinduene er så store og setene så høyt oppe.

 

Får en følelse av at babyshop er litt besafe -glade. Kanskje de tjener bedre på de stolene? Og derfor anbefaler de forann andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min er litt under gjennomsnittet når det gjelder lengde, men ikke mye. Han satt i setet uten å bøye beina til han var hvertfall 2,5år, nå er han 3år og sitter fortsatt bakover uten å måtte bøye beina noe særlig mer enn han hadde måttet gjort om han satt forover, for de (og vi) må jo faktisk bøye beina da også. Jeg har ikke testet det selv, men jeg har hørt andre si at de syns setet er et bra sete til lange barn fordi man kan justere ryggen mye høyere enn på en del andre seter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 multi-tech seter, og er superfornøyd:) Største som er 3år sitter kjempefint, og har enda ikke plassproblmener mtå beina! *bank i bordet* og hun er ikke liten om noen trodde det;)

 

Det jeg har HØRT, er at den kommer svært godt ut i tester bakovervendt. Når det er skikkelig festet (men hvordan feste det feil?! Er idiotsikkert;) Men det kommer dårligere ut i tester når det er forovervendt:)

 

Uansett, knallfornøyd, og har sett STORE unger (husker ikke alder) som sitter bakovervendt i multi.tech:) Tror du kan se noen eksempler på store unger i det setet her: http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=524428/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et Britax Multitech til snuppa, og vi er veldig fornøyde. Ang. det å se ut av vinduet, så er det avhengig av bilen også, for snuppa vår ser godt ut av vinduet. Hun kan heller ikke med beina strake lenger, men det bryr hun seg iallefall ingenting om, det gjør hun vel aldri uansett, så...

 

Signerer det som er sagt om disse testene over, de er bare testet fremovervendt. Og når setet først er montert riktig, så sitter det som støpt!!

 

Bare et lite obs, setet er innmari stort! Vet ikke om det er så mye større en andre tilsvarende seter, men det tar mye plass i vår store bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Da ble det Britax Multitech gitt, var på tilbud på Babyshop med 1000 kr i rabatt, juhu=) Håper vi har gjort et godt kjøp nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, dere blir sikkert fornøyd. Vi har også det setet, og fornøyde med kjøpet, det eneste jeg kan pirke på er at det er ganske hardt å sitte på, men vi har lagt sitteunderlag imellom for å gjøre det mykere. Men så hater jo snuppa å sitte fastspent uansett om det er bil, vogn eller annet, og makker som bare det, utrolig frustrerende...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lurt på om dette er et bra sete... Åssen bil har dere som har dette setet da? Vi har volvo V70.. Noen andre som også har det og som har det setet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...