Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #1 Skrevet 13. august 2010 Jeg og min mann har nylig fått en datter sammen. Han hadde 2 sønner fra et tidligere forhold. Jeg var hele tiden litt redd for at jeg skulle få mesteparten av ansvaret når det gjaldt fellesbarnet, siden han har 2 fra før. Men nå ser det ut til at det er motsatt, han er helt oppslukt i jenta vår. Han hadde et sterkt ønsker om barn med meg, og jeg vet det var ekstra stas siden det var jente denne gangen. Jeg får litt vondt i meg når hans barn fra tidligere er hos oss (30%). Det er kanskje slik istarten (hun er 4 mnd nå)? Jeg har lest så mye om at fedre prioriterer sine særkullsbarn når de far nye barn, så denne problemstillingen hadde jeg ikke forventet. Noen andre med stebarn som har lignende erfaringer? Jeg synes det er ekkelt å ta opp tema med far også, for det gleder jo hjertet mitt at han er så oppslukt samtidig.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #2 Skrevet 13. august 2010 Så flott at du kan se forskjellsbehandlingen da. Mange ville nok vendt seg fra problemet. Men klart du må ta dette opp med mannen din. Er like viktig at brødrene får god kontakt med sin søster - og dette vil ikke hjelpe på. La far og sønner få litt alenetid også.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #3 Skrevet 13. august 2010 Må være veldig rart å ha barn med flere forskjellige, jeg elsker å se min mann igjen i barna våre, barna som er et produkt av vår kjærlighet. Det må være rart å ha et barn med en du elsker, og et barn med en du gjerne ikke tåler synet av. For barn er jo ofte like sine foreldre, det er jo mye arv oppi dette her, dessuten vokser jo gjerne barna hovedsaklig opp hos sin mor også, så da har hun gjerne sterkeste miljøpåvirkningen i tillegg til halvparten av genene. Det er nok litt rart for han, han må jo ikke glemme de barna han har fra før, men at det nok er litt spesielt med en liten jente som er begge deres, som kanskje ligner på deg, det er det nok. Jeg ville ikke ha sagt noe, kos dere med babyen deres, gled dere sammen. Du kan heller oppmuntre han til å bruke tid sammen med guttene når de er hos dere, i stedet for å kritisere noe som i utgangspunktet er positivt. For det er jo både bra, naturlig å riktig å bli oppslukt i babyen sin, det fortjener ikke kritikk.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #4 Skrevet 13. august 2010 Du elsker barna like høyt, selv om du ikke lengre elsker barnas far! Det er min erfaring. Synes det er fint at du ser problemstillingen, og jeg synes det riktige å gjøre er å ta det opp med mannen din, som en har sagt før meg, så er det et viktig grunnlag for forholdet mellom lillesøster, og de to brødrene. Sjalusi er en fryktelig vond følelse, og det kan ødelegge for mye. Jeg ser ingen grunn til at det er noen motsetning mellom å elske sitt nye barn, og fortsette å vise kjærlighet til de man har fra før!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå