Gå til innhold

Jeg fant en tilgodelapp...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

på litt over 1500.

Den er elektronisk og ikke mulig å finne ut hvem som eier den(så jeg får ikke levert den tilbake)

Er det umoralsk av meg å bruke den?

Hva hadde dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså... det kommer an på... har du forsøkt å finne ut hvem det er sin da, eller ønsker du at det skal være umulig? Her jeg bor kan man for eksempel se slike ting i lokalavisen av og til. Du kunne jo prøvd det? I alle fall om du bor på en liten plass. Du kan jo skrive at du har funnet en tilgodelapp, og at eieren kan få den tilbake ved beskrivelse av hvor den er fra og det nøyaktige beløpet. Men du kan jo også bare ta den og bruke den om du vil. Ingen vil jo få vite om det uansett. Jeg hadde bare ikke hatt samvittighet til å ikke prøve å finne eieren. Du får jo finnerlønn da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på i en storby, og jeg fant den i en helt annen butikk og by enn den tilgodelappen var utstedt, så jeg tror nok ikke jeg klarer å finne eieren.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke levert den til butikke i hvert fall, da er det de som får den og det er det værste utfallet. Butikkene får nok nok gratis penger fra slike gavekort som ikke blir brukt.

 

Jeg ville evt kontaktet butikken og spurt om det var noen som hadde ringt ang et gavekort. Ikke sagt hvor mye det var på, eller hvor du fant det. Så kunne evt kunden kontakte deg hvis han eller hun som mistet det kontaktet butikken.

 

Men ikke lever det inn, da er det mye bedre at du bruker det selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med denne! For all del ikek gi det til butikken. Men om noen kan si hvilken butikk det var, og det nøyaktige beløp, så kan du gi den til rette eier. Men ellers bør du bruke den selv, før den går ut. Sånne varer vel et års tid, gjør de ikke? Da kan du vel vente en liten stund sånn bare i tilfelle noen etterlyser den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her.

Ja jeg syns heller ikke det er riktig å levere den inn i butikken. Det er jo helt sinnsyke summer som folk ikke bruker av gavekort/tilgodelapper.

Men ideèn din var ikke dårlig.

Det kan jeg jo gjøre.

1500 er jo mye penger. Kjedelig for den stakkars personen som mistet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...