Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #1 Skrevet 13. august 2010 hva pleier dere å gjøre??? Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Har veldig dårlig råd om dagen, så vi kan ikke gjøre noe som koster penger... Været er dårlig så vi kan ikke gå ut, og jeg får dårlig samvittighet av å la han bare være inne og ser på tv.... Kan sikkert spille spill med han, men har ikke tålmodighet til det heller... Føler meg som en dårlig mor nå... Var lettere da han var liten for da kunne vi sette oss ned og tegner, leser bok, danse, hører på musikk etc. Det var også lettere å gå tur med han, men nå er det marreritt.... Har dere noe tips?
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #2 Skrevet 13. august 2010 Her er vi ute i allslags vær. Leker i fjæra, går tur på fjellet, plukker bær osv. Ellers så baker vi, spiller spill, leser, hører på musikk ol. Og han trenger ikke å bli underholdt hele tiden. Klarer fint å leke litt alene og det burde alle unger klare
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #3 Skrevet 13. august 2010 Turer i skogen med utforskning av nærmiljøet, fiske enten fra berg ved sjøen, en bro eller i et fiskevann. Campe ute er også utrolig populært, så det har vi gjort et par ganger i sommer. I grunn bruker vi skog og mark mye, har med bøker med fugler, insekter, planter, rene ekspidisjons turene til tider. Bøtte, glass osv er alltid med, lærer dem å gjøre opp ild, sløye fisk, bygge barhytte. Faktisk utrolig spennende for barn å virkelig få utfolde seg. Et sted har flere gått sammen om å lage en klatreløype med trau, garn, gamle bildekk ol, paller har blitt broer over små bekker og myr. Sjekk omgivelsene hva som finnes rundt dere, kansje får dere med andre også? Folk flest er alt for dårlige til å bruke skog og mark i dag, det koster lite. Man trenger ikke dyrt og fancy utstyr for å kunne være ut i marka, har man en grei ryggsekk, støvler, et par joggesko, vindjakke og regntøy...ja da kan man gå på tur.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #4 Skrevet 13. august 2010 Er det ikke skolestart snart da? Jeg er hjemme med en 5-åring. Og det er ikke alltid like kult å leke med mamma lenger som du sier. Heldigvis bor vi i en barnerik gate så her er det alltid noen å leke med - iallefall i helger og på ettermiddag. Ellers er vi ute i alt vær. Vi sykler en del turer, klatrer i trær, finner mye rart i skogen, spiller fotball ellers åpner vi ofte verktøykassen. 5-åringen min synst lekeplass er barnslig. Hjemme lager vi hjemmekino i mørket med popcorn, baker en god del, maler, perler og gjør aktivitetshefter. Vi lager hytte på rommet hans og leker butikk. Tipser om spillespill.no om du har en datanerd:)
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #5 Skrevet 13. august 2010 Min leker stort sett med venner, så merker ikke så mye til de om dagene. Enten er han på besøk hos naboegutter eller de er her. Om ingen er hjemme ringer vi noen for å høre om de kan komme på besøk. Problem løst, jeg slipper å aktivisere dagen lang:)
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #6 Skrevet 13. august 2010 Jeg har vært hjemme idag og for noen uker siden med en seks-åring. Det har vært mye dårlig vær. Men egentlig er det både gøy og deilig å være ute i regnvær. Iblant går vi langs stranda på dager med dårlig vær, det er så herlig å være der helt alene og bare nyte utsikten og barnet får leke i vannkanten med regnklær. Idag har vi væt en tur på lekeplass, men det kan være ganske kjedelig bare meg og han. Ellers har vi spilt veldig mye med Pokemonkort idag. Uno og krig. Andre brettspill vil han spille iblant. Min seks-åring kan ikke underholde seg selv i fem minutter engang. til og med når han spiller tv-spill så skal han ha oppmerksomhet hele tiden. Så jeg lar han også sitte foran tv iblant, bare for å få litt fred. Så egoistisk er jeg ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå