Gjest JuniGull2010 Skrevet 13. august 2010 #1 Skrevet 13. august 2010 Jeg driver nå å planlegger dagen til vår sønn... Hvor mange snitter bør jeg beregne på 16 voksne og 2 barn? Hvor mange kaker bør jeg ha? Brukte dere bordkort? Lurer litt på om det er nødvendig når vi ikke er så mange? Andre tips og råd? Hviken erfaringer har dere selv med amming og barn som skriker under dagen? Delegerte dere bort mye av ansvaret? Jeg liker å styre og ordne, men nå har jeg jo fått en ny "sjef". Vil unngå å bli stressa på denne dagen! På forhånd takk! :-)
plastblomst♀♂♂ Skrevet 13. august 2010 #2 Skrevet 13. august 2010 Vi bestilte snitter til minstemann sin dåp for 7 uker siden, og mener at det var 4 snitter pr. person. Kakebaking ble fordelt rundt familiemedlemmer + at jeg bestilte en kake. Hadde vel rundt 4-5 kaker, og det var mye igjen. Vi har hatt +/- 20 gjester i dåpene til våre barn, og har aldri brukt bordkort. Har hatt selskapet hos oss eller hos svigers. Mamma og svigermor føler seg som hjemme hos oss, og ordner det meste hvis jeg ikke kan:) Forrige dåp var i begynnelsen av juli, det var varmt og ungene badet i basseng i hagen og det var mye liv og moro hele dagen:)
Marbella Skrevet 13. august 2010 #3 Skrevet 13. august 2010 Har dere ikke middage????? Vi hadde middag ute på resturang 16 stykker og kaffe til svigermor.....jeg bakte to kaker, det var det hele jeg ordnet til dåpen.....veldig greit:)
Vipsenmamma Skrevet 13. august 2010 #4 Skrevet 13. august 2010 Jeg bestillte snitter da vi hadde navnefest. Du behøver bare si antall personer der du bestiller så vet de hvor mye som trengs. Og det blir ikke for lite. Du trenger vel 2- 3 - 4 forskjellige kaker? etter hvor mye kaker du vet de spiser. Vi brukte ikke bordkort, og vi var 16 stk. Min erfaring er at bestemødre og tanter trår til der det trengs uten at jeg behøver å spørre.
To gull og en på vei Skrevet 13. august 2010 #5 Skrevet 13. august 2010 Med minsten bestilte vi tapas og det var supergodt, koster akkurat det samme som koldtbord,muligens litt dyrere enn snitter,men det er mettende og smakfullt. I motsetning til,etter min mening, snitter. Syns det er viktig når en inviterer til fest at gjestene skal bli mett,det tar tross alt en hel dag. Denne gang hadde vi bordkort,men kun fordi jeg synes det var så gøy å lage til:) og 3 kaker til 26stk +kringle og iskake. Det var helt perfekt,bittelitt rester:)
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 13. august 2010 #6 Skrevet 13. august 2010 jeg lurer også litt på dette. Men hvor mye betalte dere?
To gull og en på vei Skrevet 14. august 2010 #7 Skrevet 14. august 2010 7000 for 23stk. Også fikk jeg hjelp av 2venninner som lagde klar mat og ryddet etterhvert. De var gull verdt:)
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 14. august 2010 #8 Skrevet 14. august 2010 4 kaker til 16 holder i massevis- de fleste spiser rom regel bare 2 kakestykker..4-5 snitter pr pers bør holde, du trenger jo ikke regne så mye på ungene da.. Vi brukte silkebånd rundt glasstetten med navnet på, så slapp vi tull med forveksling av glass gjennom dagen. Nå holder vi dåpen hjemme, jeg ordner det meste selv, men får nok litt hjelp av mamma på kjøkkenet med å ordne- vi har koldtbord så det blir ikke så mye pes..
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 14. august 2010 #9 Skrevet 14. august 2010 to nydelig engler: betalte du virkelig 7000 kr?? Jeg har hatt dåp før og vi brukte bare 2-3000 kr til sammen med lokale, mat osv. Men hva betalte dere for bare maten dere som bestilte snitter?
Marbella Skrevet 14. august 2010 #10 Skrevet 14. august 2010 7000 kr er svindyrt for 23 stykker...........jeg betalte ca 3000 kr for 3 middag for 13 stykker også hadde vi kaffe til svigers.....På byens beste resturang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå